Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: Segmentation fault  (Przeczytany 1652 razy)

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Segmentation fault
« dnia: 2023-11-02, 07:00:52 »
Potrzebuje cos sprawdzić z modem do gry. Zainstalowałem Ubuntu w WSL w Win11.

Uruchamiam ./start.sh i wyrzuca:

Segmentation fault    ./"Torment64"

W skrypcie tym jest:

# Actions
run_game() {
 echo "Running ${GAME_NAME}"
 arch="$(uname -m)"
 cd game
 if [ "$arch" == "x86_64" ]
 then
    ./"Torment64"
 else
    ./"Torment"
 fi   
}

Nie mogę uruchomić bezpośrednio ./Torment64 - ponieważ nie ładuje starych bibliotek potrzebnych do gry. Trzeba w skrypcie dodać:

# Add old libraries
export LD_LIBRARY_PATH="/home/username/GOG Games/Planescape Torment Enhanced Edition/libs"

Moje pytanie brzmi, jak przerobić ten fragment ./start.sh aby uruchamiał Torment64?

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3049
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #1 dnia: 2023-11-02, 08:55:04 »
Dodać tę linijkę przed if.

Q: Dlaczego nie uruchamiasz wersji Windowsowej? WSL nie jest dostosowany do uruchamianie gier...
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #2 dnia: 2023-11-02, 09:17:07 »
Dodać tę linijkę przed if.

Q: Dlaczego nie uruchamiasz wersji Windowsowej? WSL nie jest dostosowany do uruchamianie gier...

Którą linijkę?

Chcę sprawdzić moda jak zachowuje się pod linuxem ;P. Jest inny jakiś sposób na to?

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3049
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #3 dnia: 2023-11-02, 09:22:24 »
Cytuj
Chcę sprawdzić moda jak zachowuje się pod linuxem
To dlaczego sprawdzasz pod Windowsem? WSL!=Linux

Cytuj
Którą linijkę?
Bo ja wiem... Może tę podaną przez ciebie? export LD_LIBRARY_PATH= ?
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #4 dnia: 2023-11-02, 09:34:41 »
To samo.

A gdyż nie mam dostępu do linuxa obecnie, a chciałem coś sprawdzić. Nie istotne.
Niestety coś jest nie tak. Chyba w tym WSL się nie uda...

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3049
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #5 dnia: 2023-11-02, 12:17:20 »
To samo.

Z ciekawości... Oczywiście poprawiłeś ścieżkę w export-cie na poprawną dla Twojego systemu i użytkownika?
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline zero000

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
Odp: Segmentation fault
« Odpowiedź #6 dnia: 2023-11-02, 12:39:12 »
Dla użytkownika tak, ale systemu? Tzn.?

Ale udało mi się dograć te biblioteki, mimo to nadal wskakuje ten sam błąd. Trudno.

Edit:
Przeinstalowałem wszystko i już działa, nie wiem co było przyczyną.
« Ostatnia zmiana: 2023-11-03, 05:43:38 wysłana przez zero000 »