Sprzęt > Urządzenia sieciowe

Modem Medion S4222 jak zainstalować aplikację do jego obsługi?

(1/11) > >>

Lajkonik:
Witam

Nabyłem modem 3G Medion S4222. Zgodnie z opisem powinien on współpracować z Linuxem. Mam u siebie Minta 20.3. Znalazłem w udostępnionych dla tego urządzenia plikach producenta instalkę pod Ubuntu: Ubuntu 15.4_usb-modem-stick_install_Austria.tar.gz. No i teraz jak to zainstalować? Rozpakowałem i uzyskałem katalog usb-modem-stick_install, a w nim podkatalogi i pełno plików, tylko żaden nie wygląda na coś co do zainstalowania. Mam ściągać coś innego? Jest jakaś nie znana mi procedura instalacyjna? Jestem raczej laikiem, więc całkiem możliwe.

1709:
Przykładowy poradnik z internetu.  https://www.linuxadictos.com/pl/tutorial-jak-zainstalowa%C4%87-dowolny-pakiet-w-gnulinux.html

Zacytuje fragment

--- Cytuj ---W takim przypadku istnieje wiele menedżerów pakietów, które ułatwiają życie i automatycznie rozwiązują zależności.
--- Koniec cytatu ---
To znaczy że ( w tym przypadku )  tar.gz nie jest obsługiwane przez żaden menadzer i może być utrapieniem dla początkujących.

Drugi fragment

--- Cytuj ---Następnie poszukaj pliku o nazwie README.txt (lub podobny) w rozpakowanym katalogu i poszukaj instrukcji instalacji.
--- Koniec cytatu ---
Z angielskiego "read me" - po polsku " przeczytaj mnie "

Jeśli nie ogarniasz angielskiego i niemieckiego ( rada )
to możesz spróbowąc z translatorami online.
W ostateczności spytać producenta czy by Ci nie przetłumaczył.

Edytowane
Dobrze wiedzieć, także że ...
generalnie ten typ pakietów jest dość stary i nie zawsze developerzy dodają do tego deinstalator 

komenda odinstalowująca pliki która powinna działać z katalogu z plikiem makefile

--- Kod: ---
make unistall 

--- Koniec kodu ---
Zgaduje że jest, po zawartości pliku Makefile, ale pewności nie mam.
A testować narazie nie mam ochoty.

Rady:
- Możesz nauczyć się korzystać z przywracania kopii zapasowych systemu np. TimeShift