System > Administracja
tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
(1/1)
mariuszad:
Witam
Szukam przyczyny z powodu którego aplikacja którą mam udostępnioną za pomocą RemonteApp od czasu do czasu zalicza zwiechę. Serwer stoi w zupełnie innej lokalizacji niż moja sieć LAN. Korzysta również z innego ISP niż ja. Jest różnie, czasami wyloguje mnie a czasami odświeży połączenie w ramach trwającej sesji.
Połączenie zrywane jest kilka razy dziennie i jest to na tyle irytujące, że osoby które pracują tracą dane wprowadzone z kilkudziesięciu minut.
Zarzuciłem tcpdumpa:
--- Kod: ---
tcpdump -i eno2 -nn -s0 -vvv host AAA.BBB.CCC.DDD and port 443 -w log.pcap
--- Koniec kodu ---
Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem. Pytanie tylko do osób które mają większe doświadczenie czy taka składnia polecenia da log z którego będzie można coś wywnioskować ?
Pozdrawiam
m
overcq:
Zauważ tylko, że dla opcji -s0:
--- Cytuj ---If you need to reduce the snapshot size below the default, you should limit snaplen to the smallest number that will capture the protocol information you're interested in. Setting snaplen to 0 sets it to the default of 262144, for backwards compatibility with recent older versions of tcpdump.
--- Koniec cytatu ---
1709:
--- Cytuj ---Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem.
--- Koniec cytatu ---
- A czemu zbierasz zamiast sprawdzić?
- Czy sprawdziłeś wydajność obu systemów podczas używania RemonteApp ?
- Czy sprawdziłeś logi aplikacji RemonteApp, ewentualnie używanych aplikacji?
Paweł Kraszewski:
Strzał "z upy":
Nie masz tam po którejś stronie przekierowania portów/NAT-a? Może trzeba wydłużyć timery albo aktywować/zagęścić TCP Keepalive?
mariuszad:
Już problem znaleziony. Czy rozwiązany to nie wiem - obserwuje. Okazało się że port flapuje. Skompilowałem sterowniki ze strony producenta i jak na razie problemu nie ma - obserwuję
Nawigacja
Idź do wersji pełnej