System > Administracja

tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji

(1/1)

mariuszad:
Witam

Szukam przyczyny  z powodu którego aplikacja którą mam udostępnioną za pomocą RemonteApp od czasu do czasu zalicza zwiechę. Serwer stoi w zupełnie innej lokalizacji niż moja sieć LAN. Korzysta również z innego ISP niż ja. Jest różnie, czasami wyloguje mnie a czasami odświeży połączenie w ramach trwającej sesji.
Połączenie zrywane jest kilka razy dziennie i jest to na tyle irytujące, że osoby które pracują tracą dane wprowadzone z kilkudziesięciu minut.

Zarzuciłem  tcpdumpa:

--- Kod: ---
tcpdump -i eno2 -nn -s0 -vvv host AAA.BBB.CCC.DDD and port 443 -w log.pcap
--- Koniec kodu ---

Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem. Pytanie tylko do osób które mają większe doświadczenie czy taka składnia polecenia da log z którego będzie można coś wywnioskować ?

Pozdrawiam
m





overcq:
Zauważ tylko, że dla opcji -s0:

--- Cytuj ---If  you  need  to  reduce the snapshot size below the default, you should limit snaplen to the smallest number that will capture the protocol information you're interested in.  Setting snaplen to 0 sets it to the default of 262144, for backwards compatibility  with recent older versions of tcpdump.
--- Koniec cytatu ---

1709:

--- Cytuj ---Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem.
--- Koniec cytatu ---
- A czemu zbierasz zamiast sprawdzić?
- Czy sprawdziłeś wydajność obu systemów podczas używania RemonteApp ?
- Czy sprawdziłeś logi aplikacji  RemonteApp, ewentualnie używanych aplikacji?

Paweł Kraszewski:
Strzał "z upy":

Nie masz tam po którejś stronie przekierowania portów/NAT-a? Może trzeba wydłużyć timery albo aktywować/zagęścić TCP Keepalive?

mariuszad:
Już problem znaleziony. Czy rozwiązany to nie wiem - obserwuje. Okazało się że port flapuje. Skompilowałem sterowniki ze strony producenta i jak na razie problemu nie ma -  obserwuję

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej