Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji  (Przeczytany 1025 razy)

Offline mariuszad

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
« dnia: 2022-02-17, 08:42:04 »
Witam

Szukam przyczyny  z powodu którego aplikacja którą mam udostępnioną za pomocą RemonteApp od czasu do czasu zalicza zwiechę. Serwer stoi w zupełnie innej lokalizacji niż moja sieć LAN. Korzysta również z innego ISP niż ja. Jest różnie, czasami wyloguje mnie a czasami odświeży połączenie w ramach trwającej sesji.
Połączenie zrywane jest kilka razy dziennie i jest to na tyle irytujące, że osoby które pracują tracą dane wprowadzone z kilkudziesięciu minut.

Zarzuciłem  tcpdumpa:
tcpdump -i eno2 -nn -s0 -vvv host AAA.BBB.CCC.DDD and port 443 -w log.pcap

Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem. Pytanie tylko do osób które mają większe doświadczenie czy taka składnia polecenia da log z którego będzie można coś wywnioskować ?

Pozdrawiam
m






Offline overcq

  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
    • Strona domowa
Odp: tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
« Odpowiedź #1 dnia: 2022-02-17, 15:42:38 »
Zauważ tylko, że dla opcji -s0:
Cytuj
If  you  need  to  reduce the snapshot size below the default, you should limit snaplen to the smallest number that will capture the protocol information you're interested in.  Setting snaplen to 0 sets it to the default of 262144, for backwards compatibility  with recent older versions of tcpdump.

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2763
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
« Odpowiedź #2 dnia: 2022-02-17, 17:16:22 »
Cytuj
Jak na razie zbiera mi komunikację w obie strony czyli z mojej sieci do serwera i z powrotem.
- A czemu zbierasz zamiast sprawdzić?
- Czy sprawdziłeś wydajność obu systemów podczas używania RemonteApp ?
- Czy sprawdziłeś logi aplikacji  RemonteApp, ewentualnie używanych aplikacji?
PS: Brak polskiej czcionki, nie jest to brak lenistwa, a jej brak w systemie i brak czasu na reczne poprawki.

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3049
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
« Odpowiedź #3 dnia: 2022-02-18, 07:36:21 »
Strzał "z upy":

Nie masz tam po którejś stronie przekierowania portów/NAT-a? Może trzeba wydłużyć timery albo aktywować/zagęścić TCP Keepalive?
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

Offline mariuszad

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
Odp: tcpdump - szukanie przyczyn zwiechy aplikacji
« Odpowiedź #4 dnia: 2022-03-07, 13:40:25 »
Już problem znaleziony. Czy rozwiązany to nie wiem - obserwuje. Okazało się że port flapuje. Skompilowałem sterowniki ze strony producenta i jak na razie problemu nie ma -  obserwuję