Sprzęt > Urządzenia sieciowe

Jak przenieść ustawienia routera z Linuxa na router fizyczny?

(1/2) > >>

KLF:
Witam serdecznie!

Mój pierwszy post na forum i do tego jestem całkiem zielony z Linuxa, więc proszę o wyrozumiałość ;)
Mam komputer z Linuxem, który służy jako router i chcę go zmienić na "normalny" router.
Jak mogę wyciągnąć z niego wszystkie ustawienia, potrzebne do konfiguracji nowego routera?

Paweł Kraszewski:

--- Kod: ---
# Lista wszystkich adresów IP
ip addr show

# Lista wszystkich routingów
ip route show

# Regułły firewalla - filtry
iptables -vnL

# Regułły firewalla - NAT-y
iptables -t nat -vnL

# Serwery DNS
cat /etc/resolv.conf

--- Koniec kodu ---

Jak to przenieść na nowy router — nie wiemy, bo wróżka serweruszka jest na urlopie i nie zdradziła nam, jaki router kupujesz.

KLF:
Dzięki bardzo :)

Jestem jedynym adminem w nowej robocie no i tu są serwery Linuxowe, a ja zielony i będę musiał jakoś to ogarnąć ;)
Na początek chcę zmienić starego kompa na Linuxie, który jest głównym routerem dostępowym do internetu na normalny router.
Boję się, że ten komp może paść, a ja nie mam/nie umiem zrobić backup'u ustawień, więc wolę mieć to na "normalnym" routerze.
Routera jeszcze nie mam wybranego.

Paweł Kraszewski:
1. Routery na PC to całkiem "normalne" routery.
2. Router w firmach pełni często dodatkowe funkcje (poza samym routingiem). Gołe np. Cisco być może nie zapewni wszystkich potrzebnych usług.
3. Jest szansa, że (wyższy) MikroTik zapewni wszystkie potrzebne usługi.
4. Są dedykowane routerowe systemy na PC.
  * Jeżeli upierasz się na Linuksa, jest OpenWRT na PC.
  * Jeżeli nie upierasz się na Linuksie, to jest OpnSense bazujące na HardenedBSD. Poziom zaawansowania kilka oczek wyżej niż OpenWRT, np wspiera pracę kilku urządzeń równolegle z failoverem. Trochę (bardzo trochę) klimaty MikroTika.

KLF:
Przekonałeś.... na razie zostawię komputer. Mam wystarczająco innej roboty :)
Dzięki serdeczne za pomoc :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości