Nowe posty

Autor Wątek: aurox  (Przeczytany 2865 razy)

raczkujacy

  • Gość
aurox
« dnia: 2005-12-17, 14:43:43 »
Witam!

Jestem BARDZO początkującym użytkownikiem Linuxa i mam z nim mały problem. Szukałem jego rozwiązania na różnych stronach oraz na tym forum, ale nie znalazłem bezpośredniej odpowiedzi dla tego zwracam się do Was.

Otóż zainstalowałem Mandrivę 2006 Free na dysku slave, bo na masterze puki co mam jeszcze windowsa xp. Mam problem z zamontowaniem windowsowych partycji NTFS. Zupełnie na początku, po instalacji Linuxa nie miałem z tym żadnego problemu. Po jakimś czasie zaczął pojawiać się komunikat, że tylko root może zamontować dysk. Zalogowałem się więc jako root i spróbowałem zamontować ntfs po raz kolejny. Tym razem wyskoczył komunikat, że partycja jest już zamontowana, albo jest zajęta. Nie mogę poradzić sobie z tym problemem, a bardzo zależy mi na kożystaniu z partycji ntfs. Jeżeli ktoś jest wstanie pomóc mi z rozwiązaniem tego problemu, to bardzo proszę o podpowiedź. Z góry dziękuję.

jezior

  • Gość
aurox
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-12-17, 15:31:41 »
2005-12-17 14:43:43 raczkujacy napisał:

>  Zalogowałem się więc jako root i spróbowałem
 > zamontować ntfs po raz kolejny. Tym razem wyskoczył komunikat, że partycja jest już
 > zamontowana, albo jest zajęta. Nie mogę poradzić sobie z tym problemem, a bardzo zależy mi na
 > kożystaniu z partycji ntfs.

co mowi polecenie(konsola jako root):
mount

Jaka jest zawartosc pliku /etc/fstab?

raczkujacy

  • Gość
aurox
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-12-17, 18:56:19 »
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem pytanie, ale spróbuję na nie odpowiedzieć.

Zalogowałem się jako root i po wpisaniu polecenia \\"mount\\" pojawia się to:

/dev/hdb1 on / type ext3 (rw)
none on /proc type proc (rw)
none on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
none on /sys type sysfs (rw)
/dev/hdb6 on /home type ext3 (rw)
none on /mnt/floppy type supermount (rw,sync,dev=/dev/fd0,fs=ext2:vfat,--