Nowe posty

Autor Wątek: Problem z grą Americas Army  (Przeczytany 1369 razy)

Offline Zdzisław Knop

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
Odp: Problem z grą Americas Army
« Odpowiedź #15 dnia: 2018-01-28, 16:14:33 »
Porzuciłem tą gre, za dużu się namęczyłem żeby ustawić dźwięk w Simple Screen Recorder i teraz rezygnuje z mieszaniem w opcjach dźwięku, póki mi wszystko działa.
Windows for Gamers -- Linux for Programming -- FreeBSD, Haiku as a hobby

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2060
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: Problem z grą Americas Army
« Odpowiedź #16 dnia: 2018-01-28, 17:54:08 »
Cytuj
Porzuciłem tą gre ...
Po którymś z ostatnich twoich wpisów mogę się domyśleć,
ale może ktoś inny ma ochote popsuć sobie system :D
W moim przypadku system miał być do testów, i nie jest to główny system, więc testuję dalej ... dopóki mam ochotę.


W każdym razie ...

Udało mi się określić do jakiego pakietu należy  padsp
( wersja 32bit ma taką samą nazwę, tylko w 64 bitach instaluje sie z dopiskiem :i386 )
$ dpkg -S /usr/bin/padsp
pulseaudio-utils: /usr/bin/padsp

Z menadzera Synaptic udało mi się zaktualizować, czy zainstalować pulseaudio-utils:i386  ( czyli 32 bit )
( z terminala próbowałem wcześniej, ale pisało o niespełnionych zależnościach )
Cytuj
Usunięto następujące pakiety:
pulseaudio

Zaktualizowano następujące pakiety:
pulseaudio-utils:i386 (1:8.0-0ubuntu3) to 1:8.0-0ubuntu3.7

Zainstalowano następujące pakiety:
libice6:i386 (2:1.0.9-1)
libsm6:i386 (2:1.2.2-1)
libuuid1:i386 (2.27.1-6ubuntu3.3)
libxtst6:i386 (2:1.2.2-1)

Dźwięk w grze już działa ( widać jeszcze błedy, ale dzwięk jest )
$ /usr/bin/padsp ./armyops
ERROR: ld.so: object '/usr/lib/i386-linux-gnu/pulseaudio/libpulsedsp.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS32): ignored.
ERROR: ld.so: object '/usr/lib/i386-linux-gnu/pulseaudio/libpulsedsp.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS32): ignored.
ERROR: ld.so: object '/usr/lib/i386-linux-gnu/pulseaudio/libpulsedsp.so' from LD_PRELOAD cannot be preloaded (wrong ELF class: ELFCLASS32): ignored.
Cheat protection disabled
WARNING: ALC_EXT_capture is subject to change!
Xlib:  extension "XiG-SUNDRY-NONSTANDARD" missing on display ":0.0".
Defaulting to false
error - open() failed with "connect failed, with 'Connection timed out'".
error - open() failed with "connect failed, with 'Connection timed out'".
Defaulting to false

Jedyne co mógłbym jeszcze po marudzić to ...
- gra ma problemy z zapisaniem stanu gry oraz znalezieniem serwerów ( może już wszystkie dawno temu padły )
- narazie jest dostępna tylko 1 misja treningowa ( nie wiem jak odblokować inne )
- plotki były w tamtym roku że Ubuntu chce porzucić 32 bit ( wiec może zabraknąć paczek w przyszłości )
- pulseaudio-utils:i386 usuneło pulseaudio, zobaczymy czy będę miał, dźwięk po restarcie komputera.
- instalowałem w ~/Games/army/ a tworzy jeszcze tymczasowe  foldery w  ~/.armyops250/  ~/.loki/
( dwa foldery mogły mu wystarczyć, zamiast trzech )


I na tym zakończę testowanie.
« Ostatnia zmiana: 2018-01-28, 18:10:43 wysłana przez 1709 »
Pochwal się swoją kartą graficzną w tym wątku-->
http://forum.linux.pl/index.php/topic,19841.msg121122.html#msg121122

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
Odp: Problem z grą Americas Army
« Odpowiedź #17 dnia: 2018-01-31, 12:05:45 »
Rozwiązanie powyższych problemów:
https://aao25.com/getting-started/

Offline Zdzisław Knop

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 351
    • Zobacz profil
Odp: Problem z grą Americas Army
« Odpowiedź #18 dnia: 2018-01-31, 15:38:04 »
Cytuj
W moim przypadku system miał być do testów, i nie jest to główny system, więc testuję dalej ... dopóki mam ochotę.

Też tak zrobie

Pojawia się komunikat na monitorze

Ekran informacyjny z odpowiednimi opcjami



A tutaj latający po ekranie ekran też z odpowiednimi opcjami



Tyle że ja mam ustawione 1920x1080 60 Hz. Jest czarny ekran a w tle słychać odgłosy z gry
Windows for Gamers -- Linux for Programming -- FreeBSD, Haiku as a hobby

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2060
  • 1709
    • Zobacz profil
Odp: Problem z grą Americas Army
« Odpowiedź #19 dnia: 2018-01-31, 15:49:17 »
Gra instalowana z https://aao25.com/getting-started/  ?

Na systemie 32 bit może obie aplikacje działają lepiej ... ,
na 64 bit systemie  bez zależności 32bit nie chce pójść.

W przypadku 25Assist  ( https://aao25.com/getting-started/ )
na 64 bit systemie trzeba zainstalować libgtk2.0-0:i386
potem trzeba się zalogować i tu login i hasło nie wchodzą, pisze że użytkownik nie istnieje na Battletracker.com

Rejestrowałem się na
https://www.americasarmy.com/
a nie na tracker coś tam.

http://battletracker.com
Cytuj
Website and services will shutdown forever soon ...

Thank you for a great time and cya on the battlefield!
Czyli zarejestrowanie się jest niemożliwe, a tym samym uruchomienie instalatora w moim przypadku.

A co do czarnego ekranu ...
Podstawowym narzedziem debugowania w Linuxie jest
1. uruchomienie aplikacji w terminalu
2. Dodatkowe narzędzie to strace,  wspomniane chyba wcześniej gdzieś 
( przykladowe użycie
w celu znalezienia ładowanych plików  " strace -e open /sciezka/do/nazwy_aplikacji "
inne  " strace  /sciezka/do/nazwy_aplikacji " )

Edytowane
A co do tego OSS co instalowałem na ślepo żeby dzwięk mi zadziałał w grze ...

# grep -i "snd-hda-intel" *
oss4-base_noALSA.conf:blacklist snd-hda-intel

# pwd
/etc/modprobe.d

# dpkg -S /etc/modprobe.d/oss4-base_noALSA.conf
oss4-base: /etc/modprobe.d/oss4-base_noALSA.conf

$ sudo alsa force-reload
Terminating processes: 1223 1783
1783 6021.
/sbin/alsa: Warning: Processes using sound devices: 8189(pulseaudio).
Unloading ALSA sound driver modules: snd-hda-codec-hdmi snd-hda-codec-realtek snd-hda-codec-generic snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hda-core snd-seq-midi snd-hwdep snd-seq-midi-event snd-rawmidi snd-pcm snd-seq snd-seq-device snd-timer (failed: modules still loaded: snd-hda-codec-hdmi snd-hda-codec-realtek snd-hda-codec-generic snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hda-core snd-hwdep snd-pcm snd-timer).
Loading ALSA sound driver modules: snd-hda-codec-hdmi snd-hda-codec-realtek snd-hda-codec-generic snd-hda-intel snd-hda-codec snd-hda-core snd-seq-midi snd-hwdep snd-seq-midi-event snd-rawmidi snd-pcm snd-seq snd-seq-device snd-timer.
Pakiety oss wszystkie odistalowałem wcześniej, ale pomimo to w /etc/modprobe.d/ istnieją pliki konfiguracyjne.
Podejrzewam  że przez zainstalowanie pakietu oss4-base straciłem dzwięk.
Pomimo usunięcia oss4-base  pakietu, usuniecia alsy i pulseaudio i ponownej instalacji alsy i pulseaudio
to stare pliki konfiguracyjne zostają.  ( możecie to zgłosić developerom, ja nie będę )
Prawdopodobnie to jest przyczyną moich problemów z dzwiękiem po instalacji "oss4-base".
( Wyżej widać że oss4-base_noALSA.conf zawiera blacklist snd-hda-intel )
Pisałem wcześniej że pomogło ręczne załadowanie sterownika " modprobe snd-hda-intel "
No nie do końca, przy następnym uruchomieniu problem wracał.
Po usunięciu plików konfiguracyjnych z nazwą oss już mi wykrywa kartę dzwiękową w karcie graficznej,
jeszcze mi nie wykrywa karty sieciowej płyty głównej i nie wiem jak znaleść nazwę tego sterownika,
który w współpacuje z tym "kodekiem"
# cat /proc/asound/card*/codec* | grep Codec
Codec: Realtek ALC892
Narazie problem dalej rozwiązuje ręcznie, ale przy pomocy powyższego " sudo alsa force-reload ".
W przyszłości jak bedę czuł potrzebę i nie znajdę rozwiązania, to reinstaluję system na nowo.

- To tak po za tematem gry trochę.


PS:  Wygrzebalem w systemie
# replaced by p54pci
blacklist prism54
Mam nadzieje że nazwa sterownika tego od "wifi" , to tylko czysty przypadek ...
« Ostatnia zmiana: 2018-01-31, 16:30:06 wysłana przez 1709 »
Pochwal się swoją kartą graficzną w tym wątku-->
http://forum.linux.pl/index.php/topic,19841.msg121122.html#msg121122