Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: Localhost:PORT / Docker / Prośba o wytłumaczenie  (Przeczytany 2686 razy)

szalon

  • Gość
Localhost:PORT / Docker / Prośba o wytłumaczenie
« dnia: 2017-08-26, 09:16:58 »
Dzień dobry wszystkim. Nie ukrywam że jestem trochę zielony ale czas najwyższy to zmienić.

Wiem jak zrobić prosty serwer na linuxie. No ale to tyle.

Teraz pytanie do was

1. O co chodzi z tymi portami ? Widziałem że programiśći mają różne projekty pod różnymi adresami. Np localhost:/8888 ; localhost:5241 . Co to jest ? Jak to działa, jak się to uruchamia. Liczę na wyrozumiałość :-)

2. Docker i Disclourse
Co to właściwie jest ? Instaluje zgodnie z poradnikiem Disclourse i potrzebny jest do tego docker. No i udało mi się go zainstalować itp. Ale  dalej nie widzę strony. Teoretycznie adres ustawiłem na discourse.localhost (może źle i tak się nie da?)
A może powieniem wcześniej włączyć serwer (apache,mysql,php) bo nic nie uruchaiałem ? Pomyślałem że może ten docker "sam zrobić co potrzebuje" ?
Jak to jest z tym. Proszę o wyjaśnienie.

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3049
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Odp: Localhost:PORT / Docker / Prośba o wytłumaczenie
« Odpowiedź #1 dnia: 2017-08-26, 11:50:54 »