Nie wiem czy "konflikt" to dobre słowo, w każdym razie chyba się trochę pomyliłem, przepraszam.
Linux jest tak dziwnie skonstruowany , że jak uruchomiasz jakiś program,
to wyszukuje sobie biblioteki w określonych lokalizacjach,
tylko tych lokalizacji może być kilka i on sobie wybiera bibliotekę która będzie pierwsza.
Na przykładzie fragmentu logu strace
strace -e open gimp
...
open("/usr/share/locale/pl_PL.UTF-8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/share/locale/pl_PL.utf8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/share/locale/pl_PL/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/share/locale/pl.UTF-8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/share/locale/pl.utf8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = -1 ENOENT (No such file or directory)
open("/usr/share/locale/pl/LC_MESSAGES/gimp20.mo", O_RDONLY) = 3
...
W tym przykładzie gimp sobie szuka pliku gimp20.mo i ...
"/usr/share/locale/pl_PL.UTF-8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
nie znalazł"/usr/share/locale/pl_PL.utf8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
nie znalazł"/usr/share/locale/pl_PL/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
nie znalazł"/usr/share/locale/pl.UTF-8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
nie znalazł"/usr/share/locale/pl.utf8/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
nie znalazł"/usr/share/locale/pl/LC_MESSAGES/gimp20.mo", =
o! sukces , znalazł I teraz chodzi oto że jakby znalazł za pierwszym razem, to w następnych folderach by nie szukał bo juz jakieś coś znalazł,
a zacząłby szukać następnych plików,
a ten pierwszy plik może być troche inaczej skompilowany niż ostatni i mógłby mieć inne zależności
swrast_dri.so masz tu,
/usr/lib/i386-linux-gnu/dri/swrast_dri.soi on znalazł ( w twoim logu widać ), a ja się pomyliłem
libGL: dlopen /usr/lib/i386-linux-gnu/dri/swrast_dri.so failed (./libgcc_s.so.1: version `GCC_3.4' not found (required by /usr/lib/i386-linux-gnu/dri/swrast_dri.so))
i tutaj widać że ta biblioteka " libgcc_s.so.1" została skompilowana z GCC_3.4 i biblioteka jego szukała, a że nie było to się wykrzaczyło "swrast_dri.so failed"
i szukało w następnych lokalizacjach.
No to jaki teraz z tego morał ?
Na moim teraz przykładzie
$ ldd /usr/lib/xorg/modules/dri/swrast_dri.so
linux-vdso.so.1 (0x00007ffce7ffe000)
libgcrypt.so.20 => /usr/lib/libgcrypt.so.20 (0x00007fdd98cac000)
libpthread.so.0 => /usr/lib/libpthread.so.0 (0x00007fdd98a8f000)
libdl.so.2 => /usr/lib/libdl.so.2 (0x00007fdd9888b000)
libexpat.so.1 => /usr/lib/libexpat.so.1 (0x00007fdd9865e000)
libdrm_nouveau.so.2 => /usr/lib/libdrm_nouveau.so.2 (0x00007fdd98456000)
libdrm_radeon.so.1 => /usr/lib/libdrm_radeon.so.1 (0x00007fdd9824a000)
libdrm_amdgpu.so.1 => /usr/lib/libdrm_amdgpu.so.1 (0x00007fdd98041000)
libdrm.so.2 => /usr/lib/libdrm.so.2 (0x00007fdd97e32000)
libelf.so.1 => /usr/lib/libelf.so.1 (0x00007fdd97c1a000)
libLLVM-3.8.so => /usr/lib/libLLVM-3.8.so (0x00007fdd950ee000)
libstdc++.so.6 => /usr/lib/libstdc++.so.6 (0x00007fdd94d67000)
libm.so.6 => /usr/lib/libm.so.6 (0x00007fdd94a63000)
libc.so.6 => /usr/lib/libc.so.6 (0x00007fdd946c1000)
libgcc_s.so.1 => /usr/lib/libgcc_s.so.1 (0x00007fdd944ab000)
libgpg-error.so.0 => /usr/lib/libgpg-error.so.0 (0x00007fdd94297000)
/usr/lib64/ld-linux-x86-64.so.2 (0x00005584f52bc000)
libz.so.1 => /usr/lib/libz.so.1 (0x00007fdd94080000)
libffi.so.6 => /usr/lib/../lib/libffi.so.6 (0x00007fdd93e77000)
libedit.so.0 => /usr/lib/../lib/libedit.so.0 (0x00007fdd93c3b000)
libncursesw.so.6 => /usr/lib/../lib/libncursesw.so.6 (0x00007fdd939cd000)
swrast_dri.so używa libgcc_s.so.1 prawdopodobnie te z gry, a ono było skompilowane z innym gcc które używasz i nie działa,
a jak usuniesz libgcc_s.so.1, to prawdopodobnie bedzie uzywac libgcc_s.so.1 z systemu.
Jeśli problem nie był zgłaszany to możesz developerom problem zgłosić,
ale czy dadzą coś z tym zrobić to nie wiem,
zazwyczaj spotykałem się że wersja glibc w systemie musi być nowsza lub równa tej z którą została gra skompilowana,
jeśli gra była kompilowana na nowszym systemie, a my posiadamy starszy to wtedy wyskakiwał błąd wersji glibc i gra nie działała zazwyczaj.
Jedyna rada, to było czekać na aktualizacje systemu, a tu nie wiem jaką wersje masz gcc że nie działało.
PS: wyjscie strace mozesz zapisac do pliku ( taka wiedza na przyszłość jakbys potrzebował )
, np.
strace -e open gimp 2> plik
strace -e open gimp &> plik