Nowe posty

Autor Wątek: Dystrybucja dla programisty i gracza  (Przeczytany 4031 razy)

Squ

  • Gość
Dystrybucja dla programisty i gracza
« dnia: 2015-09-12, 19:28:27 »
A wiec, dziwacznie (nie jestem zaawanswanym userem linuxa) wysypal mi sie elementary os. Zainstaliwalem sobie clamtk i chcialem przeskanowac dysk z winda. Po tym jak przeskanowal caly system dostal freeza, nic nie moglem robic. Po wylaczeniu mialem grub repair czy cos bo niby nie mial pliku aby bootowac i teraz nie moge odpalic linuxa. Z jednej strony spoko bo mint byl lepszy wg mnie. Ale wole zasiegnac porady.

Jestem programista (zaczynam dopiero zabawe) jak i graczem (csgo, lol i fallouty). Jaki system by byl dla mnie ok ?

Intel quad core q8200 4x 2,33ghz
nvidia geforce 9800gt 512mb
4gb ram

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1177
    • Zobacz profil
Odp: Dystrybucja dla programisty i gracza
« Odpowiedź #1 dnia: 2015-09-12, 19:49:04 »
Mam bardzo podobną konfigurację: Q6600, 8600GT, 3GB RAMu.

Generalnie każdy Linux będzie dobry, bo od strony użytkownika Linuksy niewiele się różnią (może poza stopniem skomplikowania konfiguracji, ale to bardziej rzecz dla admina).
Już większe znaczenie ma wybór środowiska graficznego.

Ja polecam Debiana ze środowiskiem KDE. Albo Kubuntu.

Programista potrzebuje tylko kompilatora (gcc) lub interpretera i ewentualnie jakiegoś IDE (KDevelop, ...).
Takie rzeczy dostępne są praktycznie w każdym desktopowym Linuksie. Wystarczy zainstalować.

Do grania przyda się Wine oraz PlayOnLinux (polecam instalować przez niego).
W csgo nie gram.
Lol działa przez PlayOnLinux bez najmniejszych problemów.
Fallouty istnieją dla mnie tylko w wersji 1 i 2 - oba działają. Ale te w 3D też podobno jakoś chodzą na Wine.

Squ

  • Gość
Odp: Dystrybucja dla programisty i gracza
« Odpowiedź #2 dnia: 2015-09-12, 20:15:48 »