Nowe posty

Autor Wątek: Instalacja Ubuntu "nie widzi partycji" problemik  (Przeczytany 4821 razy)

akashari

  • Gość
Instalacja Ubuntu "nie widzi partycji" problemik
« dnia: 2015-08-21, 11:38:02 »
Witam.
Na wstepie dodam ze jestem laik w temacie linuxa :D
Mam problem. Chce postawic ubuntu obok windowsa, na lapku dell
Zainstalowany aktualnie windows 8
c: Partycja na windowsa 100GB
d: Partycja na smieci 300GB
- wolne miejsce 100GB
podczas instalacji ubuntu widzi tylko caly dysk 500GB, nie widzi partycji windowsowych, ani pustego miejsca gdzie zainstalowac,
Probowalem tez zrobic partycje ext i swap ale podczas instalacji widzi nadal tylko jeden dysk 500gb i nic wiecej


dipol46

  • Gość
Odp: Instalacja Ubuntu "nie widzi partycji" problemik
« Odpowiedź #1 dnia: 2015-08-21, 15:10:57 »
To o czym piszesz jest dziwne. Musiałeś coś nie tak wybrać przy wybieraniu miejsca instalacji Linux. Linux widzi wszystkie partycje w przeciwieństwie do jedynie słusznego Windowsa. Podczas instalacji systemu należy w "Rodzaj instalacji" wybrać "Użycie innego rozwiązania" i teraz będziesz mógł z twardym dyskiem zrobić prawie wszystko. - ale pamiętaj zanim cokolwiek zatwierdzisz ( lub użyjesz podobnie znaczącego przycisku) to się głęboko zastanów. Każdy niewłaściwy ruch może spowodować utratę wszystkiego co zapisane jest na na twoim twardym dysku z Windowsem włącznie. Radzę, zanim cokolwiek zaczniesz robić z programami ingerującymi w konfigurację twardego dysku, poczytaj na ten temat na różnych forach, gdyż są to operacje niezbyt bezpieczne. Musisz wiedzieć przedtem, jaki będzie efekt swego działania, gdyż po ich zatwierdzeniu może być za późno do ich cofnięcia. Życzę powodzenia- ale pamiętaj, wszystko co robisz to robisz na swoją tylko i wyłącznie odpowiedzialność!!

akashari

  • Gość
Odp: Instalacja Ubuntu "nie widzi partycji" problemik
« Odpowiedź #2 dnia: 2015-08-21, 15:58:14 »
wlasnie biore Uzycie innego rozwiazania , i za kazdym razem wyskakuje mi ze dysk 500gb,