Nowe posty

xx postfix otrzymane emaile from z mojej domeny (1)
Wczoraj o 13:27:39
xx Prawy przycisk myszy - > Nowy plik (4)
2019-11-14, 21:35:55
xx Konto root i crontab backupu (2)
2019-11-13, 22:51:23
xx Najlepsze gry na Androida według Was (3)
2019-11-13, 14:04:31
xx jak w C++ robić operacje na pieniądzach (7)
2019-11-13, 14:00:35
xx [C++] Do czego potrzebny jest czas kompilacji (1)
2019-11-13, 13:57:53
xx chrome - urządzenie audio (4)
2019-11-10, 12:33:43
xx PORADNIK ! [Poszukiwanie bledow] (1)
2019-11-09, 17:54:50
xx debian 10, problem z instalacją MySQLa (8)
2019-11-08, 21:55:38
xx Wynik skryptu do txt (3)
2019-11-08, 12:41:55

Autor Wątek: Karta TV firmy APAC ViewComp 878  (Przeczytany 126 razy)

Offline Wojtek Grzymski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« dnia: 2006-06-16, 13:51:58 »
Witam
Mam takie małe , banalne pytanko. Chcę przeznaczyć na instalacją linuxa partycję pierwszego dysku o  rozmiarze 9,90 gb. W jakich proporcjach powinienem podzielić   tą partycję?????? Zakładam ze na swap przypadnie około 1 gb.Jak podzielić reszte? CO będzie potrzebowało więcej miejsca, /root czy /home???

Offline Piotr Chmura

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 5060
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-06-16, 14:14:54 »
nie dzielic...

jesli koniecznie chcesz z jakis powodow, to musisz sie sam zastanowic co bedziesz trzymac w /home - tylko ustawienia programow i pojedyncze dokumenty (w tym porzypadku 1GB spokojnie wystarczy), czy tez na przyklad jakas muzyke i filmy (chociaz na to i tak nie bedzie zbyt duzo miejsca)

Offline Wojtek Grzymski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-06-16, 14:32:25 »
Dzięki za odpowiedź!


Muzyka i filmy znajdują się na innych partycjacj windowsowskich...
ale podobno /home i /root powinny być oddzielnie? Na tych dwóch partycjach przywiduje tylko podstawowe dane i aplikacje systemu. Cała moja rozrywka itp będą na partycjach windowsowskich. Tak więc czy słysznie będzię gdy zrobie:
9.90 - swap= 8.90
8,90/2
4,45 home i tyle samo root?
Czy to wystarczy do sprawnego i niezawodnego działania systemu?
Pozdro!

Offline Grzegorz L

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #3 dnia: 2006-06-16, 16:37:22 »
Home i root nie musza byc na oddzielnych partycjach.
A jezeli chcesz juz zrobic oddzielne partycje to na root zrob wieksza bo na tej znajduje sie caly system (jakies 8-10GB powinno normalnie wystarczyc). I nie zapomnij o partycji SWAP (300 MB wystarczy )

Pozdr

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #4 dnia: 2006-06-16, 18:11:27 »
Pomyliles pojecia. /root (katalog uzytkownika root) i oznaczany jako slash / katalog glowny, nazywany rootem. Tak jak juz kolega powyzej napisal nie rob swapa wiekszego niz 300MB, mozesz nawet zrobic 256MB. W zaleznosci od tego co bedziesz trzymal na partycji /home dobierz jej rozmiar. Jezeli tylko pliki konfiguracyjne  i 2 pdfy, to lepiej zrob porzadna partycje /. Albo najlepiej zrob wszystko na 1 partycji. Pozniej mozesz podmountowac sobie partycje windowsowe do np. /home/muzyka, itp... Ja na twoim miejscu zupelnie dalbym sobie spokuj z fatem i ntfsem (a co za tym idzie windowsem) :)

Offline Piotr Chmura

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 5060
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #5 dnia: 2006-06-16, 18:16:31 »
2006-06-16 14:32:25 Wojtas182 napisał:

 > 4,45 home i tyle samo root?

/ - 8 GB
/home 1 GB

Offline Wojtek Grzymski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #6 dnia: 2006-06-16, 20:01:02 »
Dzięki!!!
Będe działał:D

Offline Piotr Prażmo

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Karta TV firmy APAC ViewComp 878
« Odpowiedź #7 dnia: 2006-06-16, 11:57:41 »
Witam!

Posiadam karte telewizyjna APAC Viewcomp 878, z tunerem TPI8PSB12P. Pracuje na Linux Mandriva 2006. Po wlozeniu do komputera, karta "niby" jest wykrywana przez komputer ale ma problemy z wyszukaniem stacji w TV.
Pod GNOME w ustawieniach komputera mozna wybrac model tej karty lecz nie ma niestety tego tunera co ona posiada.
W katalogu /usr/src/linux-2.6.12-12.mm.1mdk/Documentation/video4linux sa pliki: CARDLIST.bttv CARDLIST.tuner (no i kilka innych:), w obu plikach nie ma do wyboru modelu i tunera...??? Katalog bttv jest o jeden poziom wyzej i tam sa pliki Modprobe.conf (z tego co zrozumialem co napisali w tym pliku, ze w jajach 2.6 to on zastepuje Modules.conf, oczywisicie Modules.conf tez tam jest i obsluguja go tylko z systemy z jadrem 2.4).
Ostatnio nie wiem dlaczego komputer juz nawet nie chce skanowac tych stacji, po wybraniu ustawien karty jakichkolwiek w "Konfiguracja komputera" pisze ze "Wystapil blad w poszukiwaniu kanalow"...

Nie wiem co jest grane ale bardzo prosze o pomoc! Moze sa jakies dodatkowe sterowniki albo cos takiego... Z gory dziekuje i pozdrawiam!