Nowe posty

Autor Wątek: Brak rozszerzenia ?  (Przeczytany 276 razy)

  • Gość
Brak rozszerzenia ?
« dnia: 2006-01-07, 18:40:53 »
witam ,kiedy tworze nowego uzytkownika nie tworzy sie dla niego katalog domowy a co za tym idzie zadne pliki w nim :) mam SLACKAWARE 10.2 na jadrze 2.4.x i nie wiem co zrobic zebytaki katalog sie tworzyl, a potrzebuje bardzo informacji jakie pliki tworza sie w katalogu domowym uzytnika oprocz .bash_profile ( jesli nic nie pomylilem ) z gory thx za pomoc.

jk33

  • Gość
Brak rozszerzenia ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2006-01-07, 19:47:42 »
Jeżeli robisz to za pomocą useradd,
to jest odpowiednia opcja tworząca katalog domowy.

Generalnie nie potrzebde są żadne pliki
w katalogu domowym (.bash_profile też),
użytkownik może pracować bez nich.
Natomiast wszystkie pliki, które mają się znaleźć
w katalogu domowym, kiedy tworzy go useradd,
są w /etc/skel


devilan

  • Gość
Brak rozszerzenia ?
« Odpowiedź #2 dnia: 2006-01-07, 19:47:44 »
2006-01-07 18:40:53 spony napisał:

> witam ,kiedy tworze nowego uzytkownika nie tworzy sie dla niego katalog domowy a co za tym idzie
 > zadne pliki w nim :) mam SLACKAWARE 10.2 na jadrze 2.4.x i nie wiem co zrobic zebytaki katalog
 > sie tworzyl, a potrzebuje bardzo informacji jakie pliki tworza sie w katalogu domowym uzytnika
 > oprocz .bash_profile ( jesli nic nie pomylilem ) z gory thx za pomoc.

Mozna tworzyc i tworzyc... a jak TY tworzysz (nie jestem wróżbitą aby zgadywać)... ??

wieczor

  • Gość
Brak rozszerzenia ?
« Odpowiedź #3 dnia: 2006-01-07, 17:42:38 »
Witam !

Kiedy probuje zmienic rozdzielczosc ekranu w Konfiguracja ekranu -> Rozmiar i orientacja pojawi mi sie taki komunikat:
"Twoj X serwer nie obsługuje zmiany rozmiaru i obracania ekranu. Proszę uaktualnij go do wersji 4.3 lub nowszej. Aby używac funkcji rozszerzenia X Resize And Rotate (RANDR) w wersji 1.1 lub nowszej. Kod błędu: 0, base 8454934"

I moje pytanie brzmi...skąd moge sciagnac uaktualnienie? Szukałem tego na necie jak i czy moze ktos juz mial taki problem ale nie udało sie nic znaleźć. jestem początkujący w Linuxie wiec nie wiem jeszcze za wiele.
Proszę o wskazówki.
Mam Mandrake 10.1.

pozdrawiam