Nowe posty

Autor Wątek: Zmiana rozmiaru partycji ext3  (Przeczytany 5607 razy)

Offline Michał Sarnowski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« dnia: 2005-06-04, 02:33:46 »
Witam postanowiłem zstworzyc na swojej stronie forum zainstalowalem phpbb2 ale podczas instalacji prosi mnie o nazwe bazy danych, wpisuje  nazwe bazy jaka mam utworzona na serverze mysql naswoim kompie ale to nie przechodzi caly czas dostaje komunikat \\"Konfiguracja php na serwerze nie obsługuje wybranej bazy danych\\" , moze ktos wie co robie zle ? Z gory wielie dzieki za jakakolwiek odpowiedz.Pozdrawiam!

Offline xis

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1049
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-06-04, 10:58:48 »
Twoj PHP musi mieć moduł do MySQL\\'a. To się nazywa (zależnie od dystrybucji) np. php_mod_mysql.
Oczywiście po instalacji należy go włączyć (i tu trzeba poczytać dokumentację apache+php).
A w ogole to google aż pęka w szwach na temat konfiguracji LAMP (Linux+Apache+MySQL+PHP).
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
-- Albert Einstein

Offline Dawid

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-06-03, 19:38:09 »
Witam.
Jestem początkującum użytkownikiem Linuxa (Mandrive LE 2005, jądro: 2.6.11-6mdk). Instalując linuxa stworzyłem partycje 6,4 GB. W tej chwili korzystam w linuxa na stałe i mam problem z wolnym miejscem. Stąd moje pytanie:
Czy można zmienić rozmiar partycji, bez reinstalowania systemu?
Partycja znajduje sie na końcu dysku, chce ją powiększyć o wczesniejsze 19GB.

Z góry dziekuję za pomoc.

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-06-03, 22:23:43 »
qtparted?, to zdaje sie jest tylko nakladka; jezeli masz ochote zrobic to graficznie...

Offline Remigiusz Witkowski

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 594
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-06-04, 02:39:48 »
2005-06-03 19:38:09 dawidy napisał:

> Witam.
 > Jestem początkującum użytkownikiem Linuxa (Mandrive LE 2005, jądro: 2.6.11-6mdk). Instalując
 > linuxa stworzyłem partycje 6,4 GB. W tej chwili korzystam w linuxa na stałe i mam problem z
 > wolnym miejscem. Stąd moje pytanie:
 > Czy można zmienić rozmiar partycji, bez reinstalowania systemu?
 > Partycja znajduje sie na końcu dysku, chce ją powiększyć o wczesniejsze 19GB.
 >
 > Z góry dziekuję za pomoc.

 MCC - punkt montowania partycji ...
 testowane i sprawdzone , genialnie liczy , jednakże zalecałbym ostrożność !!! Szczególnie  osobom , które mało miały do czynienia z ..."zabawą dyskiem" .

Offline Dawid

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #5 dnia: 2005-06-10, 20:37:21 »
Zrobilem sobie partycje ext3, podmontowalem. Tam trzymam suche dane. Przed reinstalka zrobie z tego jedna partycje.

Dziekuje za pomoc.

Offline shadoslav shadzikovsky

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
Zmiana rozmiaru partycji ext3
« Odpowiedź #6 dnia: 2005-06-11, 15:29:45 »
2005-06-10 20:37:21 dawidy napisał:

>
 > Zrobilem sobie partycje ext3, podmontowalem. Tam trzymam suche dane. Przed reinstalka zrobie z
 > tego jedna partycje.
 >
 > Dziekuje za pomoc.

podmontuj se tam cale /home
a te 6.3gb zostaw na system (ktory i tak nie przekroczy nigdy tej sumy), 19gb na /home to juz fajna rzecz.