Nowe posty

Autor Wątek: Skaner równoległy i Mandriva LE2005  (Przeczytany 313 razy)

Offline Mateusz Zielinski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« dnia: 2005-06-07, 23:00:46 »
No własnie uruchamiam linuxa, nastepuje sprawdzanie zgodności sprzętu wszędzie jest zgodnie [OK]. Po mignięciu ekranu system wchodził w proces uruchamiania linuxa graficznie, lecz tu jest problem nie mam pojecia skad!?
Ekran migą by się uruchomio wejscie do systemy (login) lecz zatrzymał się na czarnym kolrze i nic znowu migał i tak cały czas miga czeka i miga, aż muszę resetowć!

uruchamiałem już linux rescue lecz ja nie wiem co mam wpisac na shellu bo nie wiem o co chodzi.

Może wy macie jakies propozycje...

Offline heniek m.

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 697
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-06-08, 08:56:42 »
Najpierw zobacz plik XF86config ( w /etc/X11). Nie wiem jaką masz dystrybucje ale w większości przypadków powinna istnieć kopia tego pliku (old na końcu). Odpal w trybie tekstowym i np. przez mc porównaj wspomniany plik i kopie. Spróbuj zrobic wpisy takie jak w old (na wszelki wypadek zrób wczesniej kopię pliku XF86conf). Pewnie cos namieszałes z ustawieniami monitor lub mouse.

Offline Tomcio Paluch

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 676
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-06-08, 14:34:47 »
To znaczy, ze jak, instalacja jest swieza i pierwszy raz probojesz wejsc do systemu ale sie nie da czy juz ongis dzialala i nagle przestala.
Jezeli nie wiesz co wpisac w konsoli to z edycja pliku konfiguracyjnego X\\'ow (oprocz tego wymienionego wyzej moze to byc rowiez /etc/X11/xorg.conf) mozesz sobie nie dac rady.

Na poczatek proponuje sprawdzic co mowia logi X\\'ow. U mnie jest to plik /var/log/Xorg.0.log. Jezeli mozesz wstaw jego zawartosc lub wystaw go gdzies na sieci.

PS Bez znajomosci przynajmnie podstaw poruszania sie w powloce linuksa zginiesz wczesniej czy pozniej, wierz mi :)

Offline Mateusz Zielinski

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-06-12, 17:22:34 »
2005-06-08 08:56:42 zebra napisał:

> Najpierw zobacz plik XF86config ( w /etc/X11). Nie wiem jaką masz dystrybucje ale w większości
 > przypadków powinna istnieć kopia tego pliku (old na końcu). Odpal w trybie tekstowym i np.
 > przez mc porównaj wspomniany plik i kopie. Spróbuj zrobic wpisy takie jak w old (na wszelki
 > wypadek zrób wczesniej kopię pliku XF86conf). Pewnie cos namieszałes z ustawieniami monitor lub
 > mouse.

No spoko ale na końcu tz. gdzie jest ten plik old (dystrybucja RH9) . No ale jak w trybie tekstowym, jak ja nie moge wogule odpalic linuxa, chyba ze z płyty na konsoli (recue linux).

Offline de Laurent

  • Global Moderator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1197
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-06-12, 20:56:51 »
Jak bedzie tak migalo, to sprobuj nacisnac kombinacje klawiszy: ctrl alt +
mozesz sprobowac kilka razy...
Moze pomoze (na krotko)?

Offline Konrad Zapałowicz

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #5 dnia: 2005-06-13, 11:09:26 »
> No spoko ale na końcu tz. gdzie jest ten plik old (dystrybucja RH9) .

Zastanów się poważnie nad FC3 (teraz już chyba FC4) jeśli lubis zredhaty, w sumie nad czymkolwiek byle nowszym. Nowszy linux = Lepsze wsparcie => Mniej kłopotów.

Bergo.

Offline Paweł Bender

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
Skaner równoległy i Mandriva LE2005
« Odpowiedź #6 dnia: 2005-06-07, 22:17:15 »
Po wielu miesiącach eksperymentów udało mi się uruchomić skaner Plustek OpticPro PT 12 pod Mandrakiem. Na początku próbowałem z modułem pt_drv, tak jak to jest opisane na stronie Sane, ale pod jądrem 2.6 to chyba nie działa (mi przynajmniej sie nie udało) W końcu jak sie okazało wystarczyło dopisać "ppdev" do pliku /etc/modprobe.preload oraz odhaszować "plustek_pp" w pliku /etc/sane.d/dll.conf. Skaner działa, ale nie wiem jak go wyłączyć, lampa świeci się cały czas od pierwszego uruchomienia. Czy ktoś wie jak go wyłączyć, a jeszcze lepiej co można zrobić żeby sam się wyłączał po zadanym czasie, tak jak to jest w Windowsie?