Nowe posty

Autor Wątek: Mint czy Ubuntu? Być czy niebyć?  (Przeczytany 4941 razy)

  • Gość
Mint czy Ubuntu? Być czy niebyć?
« dnia: 2014-12-25, 01:37:55 »
Jestem wciąż jeszcze początkującym użytkownikiem Linuxa, choć dużo się już nauczyłem. Jednak dręczy mnie pytanie - którą dystrybucję wybrać? Eleganckiego Minta czy popularnego Ubuntu? A może Windows, skoro mam taki problem...
Mint jest dobry, zwłaszcza mate, łatwo dobrać idealnie pasujące skórki. Z Ubuntu jest odwrotnie; żadna skórka nie instaluje się idealnie z ikonami (jak Mint), ale ja chcę system lepszy. A który to?
I jeszcze dochodzi pytanie, że jeśli Mint czy Ubuntu, to które wydanie? Na Mincie jest mate, celulit (czy może cynamon). Zaś pod Ubuntu jest LTS remix i wersja oryginalna; jeszcze dochodzi wersja płodowa, dziewięciomiesięczna...
Mam jeszcze w tym temacie pytanie i życzyłbym sobie uzyskać odpowiedź na nie. Chodzi o instalację pisklaka; wyskakują jakieś błędy a propo LibreOffica. Do tej pory w trakcie instalacji to olewałem ale ostatnio nie zaznaczam tej opcji; czy to źle? Bez tego chyba się obejdzie?
3.majta się! Bo 4. się nie majta...
kycjano

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3070
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Mint czy Ubuntu? Być czy niebyć?
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-12-25, 15:53:29 »
Troll level beginner.

1. Mint to nakładka na Ubuntu. Ma po prostu dodatkowe repozytorium z programami od Minciarzy. Wiec Mint to po prostu Ubuntu z dodatkowymi pakietami.

2. Całkowicie mylisz wersje i odmiany.

 * Wersje to 14.04, 14.10 itd w Ubuntu i 16, 17, itd w Mint. Każda wersja Minta odpowiada wersji Ubuntu. Mint 17 = Ubuntu 14.04, Mint 16 = Ubuntu 13.10, itd. Co czwarta wersja Ubuntu (12.04, 14.04) ma wydłużone wsparcie ze standardowych 1.5 do 3 lat (5 dla serwerów) i nazywa się LTS. Mint 17 i 17.1 bazuje na Ubuntu 14.04, więc też ma status LTS.