Nowe posty

Autor Wątek: Dystrybucja bez SELinux  (Przeczytany 4330 razy)

Alzzen

• Gość
Dystrybucja bez SELinux
« dnia: 2014-08-09, 12:09:13 »
Witam

Jestem początkujący w tematach linuxa, co prawda wypróbowałem już: ubuntu,debiana,open suse i fedore. A więc coś tam można powiedzieć wiem, takie podstawy ogarniam ale dowiedziałem się, że prawie wszystkie dystrybucję mają w sobie Selinux - tych od NSA, nie przepadam za tym i wolalbym dystrybucję gdzie w ogóle tego nie będzie albo będę mógł z łątwością nie-zainstalować lub usunąć, dodam, że uczę się też programować i fajnie by było miec system pod tym względem również przyjazny. Mogę na naukę systemu poświęcić dużo czasu, właściwie chcę, myślałem o gentoo ale chyba nie ogarnąłbym, bo na fedorze już miałem problemy z instalacją oprogramowania... :< No jeśli moglibyście mi coś doradzić rozsądnego i bez tego Selinux to byłbym ogromnie zobowiązany :)

Pozdrawiam serdecznie.

Offline 1709

• Users
  • Guru
  • 1709
Dystrybucja bez SELinux
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-08-09, 13:31:18 »
- Mnie to bardziej przypomina bardziej polowanie na ofiare.
W Fedorze jest napewno Selinux, jak Ci przeszkadza to mozesz usunac.

- Np. w PCLinuxOS nie znajdziesz Selinux,
ale jesli nie znajdziesz najnowszego oprogramowania, to sam bedziesz musial zakasac rekawy i sobie zainstalowac ze zrodel, lub stworzyc paczki rpm,
gotowe spec pliki mozesz wrzucac na angielskie forum.
Po napisaniu kilku postow masz dostep do dzialow w ktorym takze mozesz poprosic o aktualizacje pakietow, nie mozesz jednak poprosic o aktualizacje pakietow ktore maja wplyw na system, np. gcc
PS: Brak polskiej czcionki, nie jest to brak lenistwa, a jej brak w systemie i brak czasu na reczne poprawki.

Alzzen

• Gość
Dystrybucja bez SELinux
« Odpowiedź #2 dnia: 2014-08-09, 13:42:00 »
Polowanie na ofiare ? ;p