Nowe posty

Autor Wątek: Aktualizacja Eclipse (Kubuntu 14.04)  (Przeczytany 2517 razy)

Pawlo85

  • Gość
Aktualizacja Eclipse (Kubuntu 14.04)
« dnia: 2014-06-16, 13:11:09 »
Witam serdecznie,

Na wstępnie chciałem zaznaczyć, że jestem totalnie zielonym użytkownikiem Linuxa (dosłownie kilka godzin temu na moim komputerze pojawił się Kubuntu 14.04), w związku z czym pojawiły się również pierwsze problemy.

Mianowicie pierwszym programem, który chciałem zainstalować był Eclipse, udało mi się tego dokonać za pomocą komendy, którą odszukałem gdzieś w sieci: sudo apt-get install eclipse
Następnie za pomocą kilku równie tajemniczych dla mnie komend udało mi się umieścić moją nową aplikację w menu aplikacji, a nawet wyciągnąć skrót na pulpit.

Niestety wersja, która się pobrała to 3.8, zależy mi na najnowszej wersji - i tu mój problem. Najnowszą wersję pobrałem ze strony producenta, rozpakowałem i nie mam pojęcia jak dokonać update-u wersji starszej, tak, żeby w menu moich programów widniała nowsza wersja.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w tym temacie.

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2765
  • 1709
    • Zobacz profil
Aktualizacja Eclipse (Kubuntu 14.04)
« Odpowiedź #1 dnia: 2014-06-16, 22:06:04 »
Generalnie z Kubuntu nie powinienes miec problemow
tzn powinno sie wszystko dac wyklikac, moze to kwestia paru dni dosiadczenia,
nie wiem.

Co do upgradu, na pewno da sie to zrobic z terminala, bo nie wiem
ale najprosciej jest odinstalowac stare eclipse i potem zainstalowac nowe.

( jak za pomoca terminala -> tu odsylam do google, bo nie wiem
np. http://linuxiarze.pl/pakiety_debian1/
 choc moze tez sie da w ten sposob:
w menadzerze pakietow usywasz eclipse, a w menadzerze plikow jak klikniesz prawym na plik deb to powinna byc opcja instaluj - tyle teorii )

Jeszcze cos jesli moge wtracic, ubuntu podobne tak jak debian stable
wychodza okresowo, poniewaz wprowadzanie nowe zaleznosci moga