Nowe posty

Autor Wątek: Wydajny linux dla początkującego programisty  (Przeczytany 8652 razy)

zeniacki

  • Gość
Wydajny linux dla początkującego programisty
« dnia: 2013-11-18, 10:18:24 »
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post :)
Jestem studentem informatyki i zaczynam przygodę z programowaniem oraz sieciami, miałem już kiedyś doczynienia z linuxem ubuntu a teraz siedzę na mincie ale coś mi dalej nie pasuje ;) jestem zielony w konsoli i chciałbym to zmienić....Chcę się nauczyć konfigurować system do swoich potrzeb... szczególnie zależy mi żeby na moim laptopku (acer v3-571g gf gt730m 8gb ram dysk czysty ssd 128 intel i5 2.6ghz z boost ) system ładnie wyglądał a zarazem był szybki(  chcę się nauczyć zmieniać wygląd do moich potrzeb) zależy mi na jakimś w miarę stabilnym systemie który da się dostosować do technologii optimus nvidii i zoptymalizować dobrze pod ssd... Myślałem nad manjaro ale to w miarę śwerzy system więc czuję się niepewnie oraz nad mint lmde w sumie rozpatrzę każdą propozycję i poradę (linux będzie jedynym systemem na dysku i chciałbym wiedzieć od czego zacząć przygodę w świecie bardziej profesjonalnego wykorzystania tego systemu gdyż z tym wiążę przyszłość ) ;) dziękuję za wszelkie porady i wyrozumiałość ;)

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Wydajny linux dla początkującego programisty
« Odpowiedź #1 dnia: 2013-11-18, 13:49:08 »
Cytat: zeniacki
oraz nad mint lmde w sumie rozpatrzę każdą propozycję i poradę
Skoro miałeś już do czynienia z Ubuntu (debianopochodnymi) i zastanawiasz się na LMDE, to myślę że warto zabrać się za czystego Debiana. System prosty w konfiguracji, wydajny, a zarazem uczy podstaw obsługi Linuksa. Jak chcesz poznać dokładniej sam system Linux, to z własnego doświadczenia, wybierz Gentoo, ewentualnie Arch, ale Gentoo da Ci najlepszą lekcję, no może poza LFS (Linux From Scratch).

Offline 1709

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2769