Nowe posty

Autor Wątek: Uruchomienie Iceweasel ... debian w wersji konsolowej  (Przeczytany 4423 razy)

narrenturm

  • Gość
Witam,
jestem początkującym użytkownikiem, bardzo początkującym.
Mam zainstalowanego debiana bez interfejsu graficznego (nie mogę tego zmienić i nie chcę).

Chciałbym zainstalować na nim przeglądarkę internetową i połączyć się z mojego kompa po vnc (X) do tej przeglądarki (jakoś tak)  -przynajmniej widziałem u kogoś, że tak się da. Niestety nie potrafię tego zrobić.

Zainstalowałem Iceweasel, ale nie wiem co dalej proszę o pomoc.

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Uruchomienie Iceweasel ... debian w wersji konsolowej
« Odpowiedź #1 dnia: 2013-05-19, 18:19:04 »
Programy graficzne możesz uruchomić zdalnie przez SSH, w kliencie SSH musisz mieć włączone przekierowywanie Xserwera, natomiast na hoście zdalnym powinien być uruchomiony Xserver. Aplikację uruchomiasz z terminalu, tak jakbyś to robił lokalnie. Jeśli łączysz się przez SSH z systemu Windows, potrzebujesz dodatkowo mieć zainstalowany w tym systemie pakiet Xming (Xserver dla Windows).

Offline vanhelzing

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
Uruchomienie Iceweasel ... debian w wersji konsolowej
« Odpowiedź #2 dnia: 2013-05-19, 18:44:10 »
Na zdalnym hoście musi być uruchomiony serwer X tylko jeżeli połączenie jest przez vnc. Inaczej uruchamia się zdalnie jedynie aplikacje klientów, a serwer X musi być uruchomiony lokalnie.
Łatwiej będzie Ci zainstalować serwer X pod Windowsem, tak jak napisał roobal, niż bawić się w konfigurację serwera vnc na zdalnym hoście.

narrenturm

  • Gość
Uruchomienie Iceweasel ... debian w wersji konsolowej
« Odpowiedź #3 dnia: 2013-05-20, 13:12:40 »
Dziękuję za pomoc.

Czy dało by radę opisać jak to zrobić na jakieś przykładowej aplikacji ?
Konfiguracja tego co opisał roobal + połączenie.

Z góry dziękuję za pomoc!!!

alvaro

  • Gość