Nowe posty

Autor Wątek: Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt  (Przeczytany 3358 razy)

maras3190

  • Gość
Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt
« dnia: 2013-01-11, 12:49:23 »
Witam.

Chciałbym prosić o pomoc w napisaniu jednego skryptu, jestem w tym kompletnym laikiem więc proszę o pomoc.

Skrypt powinien wyszukiwać w bieżącym folderze wszystkie pliki typu HTML i umieszczać w każdym z nich nagłówek zapisany wcześniej w pliku nagłówek.txt. Na zakończenie skrypt powinien wyświetlić informację ile plików zostało zmienionych.

chmooreck

  • Gość
Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt
« Odpowiedź #1 dnia: 2013-01-11, 13:05:25 »
O! zaliczenia się zaczynają...
Pokaż co już wymyśliłeś, to może ktoś Ci coś podpowie.

maras3190

  • Gość
Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt
« Odpowiedź #2 dnia: 2013-01-11, 18:57:43 »
Dobra, utworzyłem katalog w którym jest plik naglowek.txt i index.html

treść pliku nagłówek powinna wylądować z pliku index.html, no ale niestety tak się nie dzieje :)) Proszę o rade.

#!/bin/bash 
for plik in `ls *.txt`
do
cat $plik >> calosc.txt
done

chmooreck

  • Gość
Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt
« Odpowiedź #3 dnia: 2013-01-11, 19:22:55 »
No i widzisz. W ten sposób do czegoś dojdziemy.

Dobrze kombinujesz, ale zawartość plików *.txt (czyli w Twoim przypadku naglowek.txt) dołączasz do pliku calosc.txt... chyba nie całkiem o to Ci chodziło.

Podpowiedź: cat może przyjmować więcej niż jeden plik jako argument


P.S. zalecam korzystanie z tagów "code", Twój post poprawiłem.

maras3190

  • Gość
Skrypt dopisujący treść z innego pliku txt
« Odpowiedź #4 dnia: 2013-01-11, 19:38:11 »
No dobrze, wszystko idzie w dobrą stronę, skrypt zapisuje treść z naglowek.txt do index.html

pozostała jeszcze jedna rzecz z którą męczę się od dłuższego czasu, co dla znawców linuxa pewnie wydaje się śmieszne :)) Skrypt powinien wyświetlić informację ile plików zostało zmienionych. Proszę o pomoc.

#!/bin/bash 
for plik in `ls *.txt`
do