Nowe posty

Autor Wątek: Jaka dystrybucja dla IBM T20  (Przeczytany 5618 razy)

Vuko

  • Gość
Jaka dystrybucja dla IBM T20
« dnia: 2012-07-28, 23:45:26 »
Witam ;)

Długi czas byłem dość sceptyczny co do Linuxa, lecz u znajomych "podejrzałem" trochę i... bardzo mnie zaskoczyło to, że nie ma ni krzty przesady w kwestii bezproblemowości, personalizacji, ogółem zaskoczyło mnie to jak bardzo Linux jest przyjazny ;) Od niedawna zacząłem czytać na jego temat co nieco, lecz mimo wszystko nadal jestem laikiem w tym temacie. Zamierzam rozpocząć przygodę z Linuxem, ale jak to bywa z laikami - przeczytałem wszystko - wiem NIC :D

Ponieważ ASUS zawiódł mnie na całej lini, a z peceta stacjonarnego nie tylko ja korzystam, pod Linuxa postanowiłem przeznaczyć starego dobrego wyjadacza IBM T20 (pancerny sprzęt jak dla mnie). Oto jego konfiguracja:
- RAM 256 MB
- Procesor Intel Pentium III 1.2 GHz
- Grafika S3 Graphics Super Savage/IXC 1014
- karta sieciowa: INTEL Pro/100 VE Network Connection
- Dysk twardy 60GB.
Sprzęt dość... stary i dość słaby, aczkolwiek mam nadzieję, że coś się na niego zmieści i będzie działało.

Nie jestem zbytnio wymagający - chciałbym coś płynnego i w miarę łatwego (laik :D). Nie będę na nim grał czy coś - będzie służył do przeglądania internetu i słuchania muzyki ;)

Czy cokolwiek da radę na tym ruszyć, czy jednak czekać na lapka? ;)

PS. Język Polski mile widziany :D (jednak nie jest warunkiem koniecznym).

bogus122

  • Gość
Jaka dystrybucja dla IBM T20
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-07-29, 15:36:06 »
Proponowałbym Ci zainstalować jakąś dystrubucję z XFCE lub LXDE. Najlepiej na początek xUbuntu, albo Fedora LXDE Spin. Wszystkie dystrybucje powinny obsłużyć całkowicie Twojego lapka (thinkpady mają dość standardowe podzespoły). Sprzęt będzie dość dobrze śmigać, wiadomo flash będzie ścinał, ale tego nie ominiesz ;/

Vuko

  • Gość
Jaka dystrybucja dla IBM T20
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-07-29, 18:58:28 »
Flash już teraz mi ścina, więc to dla mnie żadna nowość ;)