Nowe posty

Autor Wątek: Poszukuję odpowiedniej dystrybucji a mam małe doświadczenie  (Przeczytany 3615 razy)

pgumis

  • Gość
Witam. Posiadam lapka o konfiguracji:
Intel Core i5 2410M 2,3 GHz
8 GB DDR3, 1333 MHz
AMD Radeon HD 6770M
Hitachi 500GB

Poszukuję czegoś stabilnego i szybkiego, nie mam zbyt dużego doświadczenia z linuxem - siedziałem kiedyś miesiąc na mandrive ale to było z 4 lata temu. Zależy mi też na dość ładnym  środowisku. Co ciekawego polecacie na chwilę obecną? Najlepiej jakby była to instalka ze wszystkimi czy chociaż najważniejszymi rzeczami jak odtwarzacz, office, kadu (lub inny dobry komunikator). Wiem, że wymagam dużej wygody po przez te wszystkie programy etc. lecz nie chce mi się później bawić z instalacją wszystkiego a chwilowo zależy mi na czasie i przejściu na Linuxa.

  • Gość
Poszukuję odpowiedniej dystrybucji a mam małe doświadczenie
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-06-17, 22:25:26 »
Linux Mint Debian Edition / Open SUSE 12.1. Obydwie pod x64 (równolegle określaną jako amd64). Open SUSE --> wypróbuj instalację z DVD, tam jest sporo softu, więc jeśli będziesz chciał, to instalniesz sobie coś w trakcie. Jako domyślne środowisko radzę wybrać KDE --> przynajmniej w przypadku Open SUSE, dla LMDE może być jego domyślne środowisko. Pewnie i tak część softu będziesz musiał dobrać. I nie zapominaj, że Linux'y mają mały problem z kartami AMD / ATI.

pgumis

  • Gość
Poszukuję odpowiedniej dystrybucji a mam małe doświadczenie
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-06-18, 00:00:29 »
Będę miał na uwadze te dwie dystrybucje. Właśnie wgrałem sobie UBUNTU 12.04. Ciekawie wygląda, lecz mam właśnie problem z kartą graficzną, walczę jak na razie z tym, zobaczę co przyniesie czas, jutro myślę że zobaczę jak wygląda Mint i Open SUSE. Czy lepiej w ogóle wziąć x64 czy x86? Jakie są różnice w 32 i 64 bitowym systemie?

EDIT
Właśnie, zależy mi na instalacji przez pendrive, czy z nimi nie będzie problemu?

  • Gość
Poszukuję odpowiedniej dystrybucji a mam małe doświadczenie