Zgodność sprzętu z Linuksem > Urządzenia wielofunkcyjne

HP Deskjet F2290 drukarka[?]skaner[no]

<< < (2/2)

silva2007:

--- Cytat: chmooreck ---zainteresuj się oprogramowaniem hplip
--- Koniec cytatu ---
Mam problem z zainstalowaniem hplip. Problem opisałem w osobnym poście.
http://[i]http://forum.linux.pl/viewtopic.php?id=19156[/i]

silva2007:

--- Cytat: ktr ---
--- Cytat: silva2007 ---Na komputerze stacjonarnym (Win 7) mam zainstalowane urz.wielofunkcyjne HP Deskjet F2290,
--- Koniec cytatu ---
To chyba bardziej problem windowsa niz linuxa ? na linuxie cups a skaner przez www (przynajmniej ja tak zrobilem).
--- Koniec cytatu ---
Jak wcześniej napisałem, jestem początkującym linuxowcem i za bardzo nie wiem, jak dodać skaner przez www. Poproszę o dokładniejsze szczegóły. Dziękuję.

ktr:
W php piszesz stronkę: funkcja exec, polecenie scanimage, polecenie convert (tiff na jpeg lub co wolisz) i mv na dysk sieciowy lub public_html ;)

silva2007:

--- Cytat: ktr ---W php piszesz stronkę: funkcja exec, polecenie scanimage, polecenie convert (tiff na jpeg lub co wolisz) i mv na dysk sieciowy lub public_html ;)
--- Koniec cytatu ---
Sorry ale nie znam się na PHP.
Błagam: chodzi mi tylko o rozwiązanie problemu: Chcę drukować przez WiFi. Drukarka stoi na Win7. Ja na laptopie mam openSUSE 11.4. Wysyłam żądanie drukowania. W CUPS mam status,że wyrenderowano pomyślnie. Natomiast drukarka coś tam zadziałała, próbowała pobrać papier i.... na tym koniec. Głowice drukarki wracają ponownie do stacji dokującej i tyle w temacie. Skaner nie jest wykrywany.

Jednak gdy podpiąłem ją do laptopa (przez USB) wykryło mi ja i zainstalowało bez problemowo. Mogłem drukować, skanować.

Użytkownik jest dodany do grupy lp. Co jest nie tak?????? W hp-tooll nic mi nie wykrywa, dopiero przez localhost:631 mogłem dodać drukarkę.

Nie wiem co jest grane..... No bo skoro w CUPS jest status,że WYRENDEROWANO POMYŚLNIE a drukarka coś próbuje robić, to może coś na Win7 trzeba zrobić???? (spooler????)