Nowe posty

Autor Wątek: Konfiguracja neostrady bezprzewodowej w Linuxie  (Przeczytany 3464 razy)

pingu4

  • Gość
Konfiguracja neostrady bezprzewodowej w Linuxie
« dnia: 2012-05-14, 13:13:14 »
Witam

Od paru miesięcy mam na PC Linuxa - Ubuntu 11.10 zredukowane do czystego LXDE.
Neostrada przez kabel działa bez zarzutu, ale teraz zmieniłam system (na taki sam) na laptopie. Laptop ma działać bezprzewodowo i tu zaczynają się schody. Za nic nie mogę skonfigurować połączenia bezprzewodowego. Sprawdziłą na PC - to samo. Obydwa działają ok na kablu, żaden nie działa bezprzewodowo.

Jestem początkującym użytkownikiem Linuxa i nie mam pojęcia co robić. Zasadniczo korzystam z angielskojęzycznych for Linuxa (po polsku mam pewne problemy ze zrozumieniem jezyka komputerowego), ale tam nie wiedzą o neostradzie :(

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Laptop to HP Compaq 6910p, modem TP to Wi-Fi ZTE ZXV10 W300

chmooreck

  • Gość
Konfiguracja neostrady bezprzewodowej w Linuxie
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-05-14, 13:39:11 »
Ważne jest uruchomienie sieciówki bezprzewodowej na komputerze (laptopie), a nie z jakim AP ma się łączyć.

Offline Lord Darius

  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
Konfiguracja neostrady bezprzewodowej w Linuxie
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-05-14, 14:57:30 »
Cytat: chmooreck
Ważne jest uruchomienie sieciówki bezprzewodowej na komputerze (laptopie), a nie z jakim AP ma się łączyć.
To primo.

A secundo:
Być może nie masz uruchomionej usługi udostępniania sieci bezprzewodowej.
Na tym sprzęcie i z Neostradą udostępnianie sieci bezprzewodowej jest domyślnie wyłączone.
Proszę zatem i tu w tym przypadku na PC wejść w opcje ustawień routera i tam przede wszystkim sprawdzić powyższe.

Jak to zrobić - dowiesz się z instrukcji obsługi Twojego routera.
Zwykle wystarczy wpisać IP sprzętu, który widnieje na samym routerze - wpisać w pasek adresu przeglądarki i dostajesz się do zaawansowanych ustawień routera.