Nowe posty

Autor Wątek: Jaka dystrybucja do mojego komputera  (Przeczytany 4901 razy)

abcw

  • Gość
Jaka dystrybucja do mojego komputera
« dnia: 2012-04-12, 19:52:57 »
Witam.
Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o Linuksa... ale mój komputer strasznie muli i ma na pokładzie Windowsa, chciałbym mu trochę ulżyć Linuksem o ile się da. Komputera używam do internentu (komunikator, poczta), słuchania muzyki, troszkę działam w GIMP-ie
Oto dane mojego kompa: Celeron D 2,8 GHz 64bity, 256 MB RAM, ATI Radeon 9550.
Jaką dystrybucję Linuksa wybrać i jakie środowisko graficzne, żeby to wszystko działało no i oczywiście "mówiło do mnie" po polsku ? Zastanawiałem się nad dystrybucją Mandriva z Xcfe. Jakie są Wasze propozycje ?

Offline Lord Darius

  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
Jaka dystrybucja do mojego komputera
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-04-12, 21:00:07 »
1. LiveCD prawdę Ci powie = google, które jest Twoim przyjacielem.
2. ATI i Linux to toksyczne małżeństwo - zastanów się nad zmianą na coś ze stajni nvidia.
Spójrz bez strachu na rzecz budzącą strach, a straszność sama zniknie.
cat /etc/debian_version

abcw

  • Gość
Jaka dystrybucja do mojego komputera
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-04-12, 21:16:40 »
Nom co do google to googluje cały czas ;D. Jak na razie przekonany jestem do tego co pisałem w pierwszym poście... a co do karty graficznej to raczej zmieniać nie będę, nie opłaca mi się za bardzo. Wygórowanych wymagań nie mam.

Edit.
Zauważyłem, że dla GNOME i KADU  jest więcej programów w sieci... A jakie są Wasze doświadczenia z dostępnością programów pad środowisko XFCE ?

Offline Lord Darius

  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1162
    • Zobacz profil
Jaka dystrybucja do mojego komputera
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-04-12, 22:43:48 »
Cytat: abcw