Nowe posty

Autor Wątek: Kdevelop debuger  (Przeczytany 7845 razy)

xaoc

  • Gość
Kdevelop debuger
« dnia: 2012-03-16, 06:34:44 »
Witam,
Jestem początkujący, mój ang nie jest za dobry. Nie potrafię sobie poradzić z konfiguracją debuggera w Kdevelopie(korzystałem z codebloksa). Wydaje mi się że powinienem to zrobić w >> Uruchom >> Konfiguracja uruchomienia >> Tylko co i jak mam wpisać,
 
Kolejny problem(można pominąć, mogę pracować w konsoli) chciałbym aby po zbudowaniu otwierał mi się automatycznie terminal.

Tak wiem że kdevelop nie jest dla początkujących ale co innego mogę wybrać w kde?

Ksanderon

  • Gość
Kdevelop debuger
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-03-16, 07:28:02 »
geany+makefile+ddd(nakładka graficzna na gdb)

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3047
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Kdevelop debuger
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-03-16, 08:08:31 »
Albo QT-Creator (all in one), całkiem nieźle radzi sobie ze zwykłymi projektami C/C++ (nie-QT-owymi, konfiguracja -qt +console). Poza tym dla początkującego łatwiej ogarnąć qmake niż autotoolsy.

Po kompilacji i odpaleniu programiku w dole okna Creatora otwiera się konsola.

P.S.
Aż zainstalowałem KDevelopa... Gentoo dev-util/kdevelop-4.2.3. Jakby tu... Debugowanie aplikacji konsolowych jest poważnie skopane.
Paweł Kraszewski
~Arch/Void/Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy

xaoc

  • Gość
Kdevelop debuger
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-03-16, 14:20:39 »
Co mogę zastosować w zamian kdevelop już wiem.

I nie da się ustawić  normalnego debugowania?

wydaje mi się że tu wystarczy dać odpowiednie polecenia. No ale pewnie się mylę cóż spróbuję z makefile(chodź też nie ogarniam) a jak nie to ten qt-creator.

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 3047
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
Kdevelop debuger
« Odpowiedź #4 dnia: 2012-03-17, 13:41:52 »