Nowe posty

Autor Wątek: Czy Feroda Core 16 to dobry pomysł dla początkującego?  (Przeczytany 2711 razy)

maverikt

• Gość
Witam

Chciałem poznać i nauczyć się Unixa/Linuxa zainstalowałem na początek Fedore 16 czy to dobry wybór?
Chciałem się polecić jakiś książek do nauki w ogóle systemów unixa/linuxa jestem początkujący?
Od czego w ogóle zacząć?

Pozdrawiam

energizer

• Gość
Czy Feroda Core 16 to dobry pomysł dla początkującego?
« Odpowiedź #1 dnia: 2012-02-07, 18:48:17 »
Ogólnie całkiem dobry, Fedora (Fedora Core to się nazywało kiedyś ;) ) jest w miarę popularna i nie taka trudna. Zależy jeszcze czego chcesz uczyć się w linuksie - chcesz nauczyć się obsługi linuksewego desktopu czy może ineteresują Cię bebechy? :P

maverikt

• Gość
« Odpowiedź #2 dnia: 2012-02-07, 22:43:25 »
Jestem na początku zabawy z systemem zarówno o bebechach chciałbym się coś dowiedzieć i obsłudze? czytam takie pojęcia jak "bash, jądro systemu, powłoki itd" rozjaśnić sobie wszystko zrozumieć i się nauczyć.

Ksanderon

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: 2012-02-08, 11:47:04 »
wg. mnie nie za bardzo- stosowane przez RedHata rozwiązania odbiegają czasem sporo od reszty dystrybucji, przez co występuje "niezgodność wiedzy"- to co nauczysz się "powierzchownie" o fedorze dotyczyć będzie w części jedynie fedory.

Oczywiście to tylko takie gadanie- podobnie rzeczy się mają z suse, debianem, gentoo czy slackware oraz ich pochodnymi. Jednak w gruncie rzeczy dystrybucje poza "ułatwiaczami życia" zwykle niczym się nie różnią.

Offline kenpo

• Users
  • Stały bywalec
« Odpowiedź #4 dnia: 2012-02-14, 20:33:23 »
Ja powiem tak:  na Ubuntu i Minta jest najwięcej, najłatwiej dostępnych programów gotowych do instalacji bez jakiegoś kompilowania, kombinowania. To tak jeśli chodzi o system do użytku. Z Fedorą pod tym względem jest gorzej. Dodatkowo o Ubuntu jest pełno różnych blogów, więc nie trudno wsiąknąć w te distra. Dokumentacja też jest znośna, a fora bardzo aktywne.