Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: System nie startuje - uszkodzona partycja z systemem  (Przeczytany 4876 razy)

offca87

  • Gość
System nie startuje - uszkodzona partycja z systemem
« dnia: 2012-02-23, 11:50:53 »
Na wstępie przepraszam, jeśli wcinam się w nieodpowiedni wątek, ale jestem kompletnie zielona, jeśli chodzi o komputery, a mam poważny problem.
Mam laptopa Toshiba Satellite Pro U200 - jest na nim zainstalowany linux, ubuntu (???). Komputer przez dłuższy czas leżał nieużywany, ale w pokrowcu i wcześniej działał bez zarzutów.

Po uruchomieniu go na czarnym ekranie pojawia się kilka opcji do wyboru, np.
"ubuntu, Linux 2.6.31-22-generic", pod tym to samo plus nawiasie "recovery mode" i tak kilka takich opcji, odpowiedni z innymi danymi, np. 2.6.31-19 lub 31-21.

Jakąkolwiek wyborę, pojawia się następny komunikat: "Mount of filesystem failed. A maintenance shell will now be started. CONTROL-D will terminate this shell and re-try".

Gdy wciskam CTRL-D mam kolejną informację:
"/dev/sda1: UNEXPECTED INCOSISTENCY; RUN fsck MANUALLY. (i.e., without -a or -p options)"

Potem seria jakichś liczb i "swapon failed: Device or resource busy" i znów seria numerów, z których nic nie rozumiem i w końcu informacja:

" mountall: Filesystem has errors: / init: mountall main process (816) terminated with status 3. Mount of system failed."