Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
Wczoraj o 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
Wczoraj o 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
Wczoraj o 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
Wczoraj o 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: Prośba o pomoc w doborze narzędzia do tworzenia sprawdzianów w pdf  (Przeczytany 7268 razy)

skraszewski

  • Gość
Witam!

Na początek przedstawię problem.
Jestem nauczycielem w szkole wyższej i namiętnym użytkownikiem Linuxa. Szukałem w sieci i niestety nie udało mi się znaleźć linuxowego narzędzia, które spełniłoby moje bardzo proste oczekiwania. Otóż chodzi mi o funkcjonalność podobną do tej, którą udostępnia Adobe. Stworzenie dokumentu pdf z polami formularza z możliwością zapisania owego dokumentu z wpisami użytkowników w oddzielnym pliku pdf.
Sytuacja przykładowa: Sprawdzian. Piszę pytania i pozostawiam pola tekstowe na uzupełnienie odpowiedzi (idealnie byłoby, gdyby i inne elementy formularzy byłyby dostępne). Po zakończeniu pracy student wybiera opcję Zapisz jako i zapisuje pdf sprawdzianowy wraz ze swoimi odpowiedziami z pól formularzy pod swoim nazwiskiem na serwerze nauczyciela.

Sytuacja niby banalna. Ale próbowałem już kilka narzędzi, konkretnie add-ons'ów do Libre- i Openoffice, ale nic nie spełniło tych oczekiwań. Nawet, jak była możliwość zapisania pdf zrobionego w LibreOffice z wypełnionymi polami formularza pod inną nazwą, to i tak tworzony w ten sposób pdf miał puste pola formularza. Krótko mówiąc, z klasówki nici :-)

Czy zna może ktoś rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam
skraszewski

pavroo