Nowe posty

Autor Wątek: Czy jest mozliwość uruchomienia Photoshop Lightroom na Linuksie?  (Przeczytany 3872 razy)

sir_kane

  • Gość
Witam. Chciałbym spróbować z Linuxem, ale nie wiem o nim zbyt wiele. Z tego co wyczytałem w początkowych poradach najlepiej pasowała by mi Mandriva. Jestem fotografem i komputera używam głównie do obróbki zdjęć dlatego zależy mi na Photoshopie Lightroomie. Czy jest możliwośc aby uruchomić go również bez problemów na Linuxie? Czy wogóle można na nim uruchomić jakieś programy ze środowiska windowsa czy trzeba wszedzie szukac ich odpowiedników w środowisku Linuxa? A jeśli Lightrooma nie da sie odpalić to co Linux oferuje na jego miejsce. Proszę o jakąś rade w tej kwestji. Dzieki z góry :)

Brix

  • Gość
Czy jest mozliwość uruchomienia Photoshop Lightroom na Linuksie?
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-10-20, 00:01:16 »
Jako wieloletni użytkownik Mandrivy w tej chwili Ci ją... odradzam, coś naprawdę bardzo złego się stało z tą dystrybucją ;( Ewentualnie pokombinuj z wersją 2010.2 albo klonami (np. Mageia, PCLinuxOS)

Poza tym jak chcesz używać specjalistycznych programów na Windows, pozostań lepiej przy Windows (ewentualnie dwa systemy w kompie). Wine nie jest darmowym Windowsem, nie wszystko na nim dobrze działa albo wymaga mnóstwa kombinowania.

GIMP ma duże możliwości, sam zrobię na nim więcej niż niejeden amator na pirackim Photoshopie, ale wymaga to nawet długo zdobywanego doświadczenia oraz praktyki - jak w każdym skomplikowanym sofcie. Lecz może Ci nie oferować tego, do czego przyzwyczaił Cię "fotoszop".

sir_kane

  • Gość
Czy jest mozliwość uruchomienia Photoshop Lightroom na Linuksie?
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-10-20, 05:43:54 »
...tak, gimp'a znam, mi jednak potrzebna jest jakis program specjalistyczny dla fotografa, tak jak odmiana photoshopa czyli tzw. lightroom. Z tego  co wiem to wydany został tylko na Windows i Mac OS. Czy jest cos takiego na linuxa, coś co ma służyć tylko i jedynie do obróbki zdjęć w ciemni cyfrowej?