Nowe posty

Autor Wątek: Unlimited Detail grafika z atomów  (Przeczytany 5290 razy)

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
Unlimited Detail grafika z atomów
« dnia: 2011-08-04, 21:28:33 »
Unlimited Detail opiera się na renderowaniu sceny przy pomocy niezliczonej ilości małych „atomów”, w przeciwieństwie do grafiki opartej na klasycznych wielokątach, gdzie obraz jest generowany za pomocą trójwymiarowych modeli pokrytych teksturami. Podobny system był dotychczas wykorzystywany w medycynie i nauce. Pozwala on na wygenerowanie bardzo dokładnych modeli, jednak ich liczba jest ograniczana przez moc komputera. W przypadku Unlimited Detail ten problem znika.

Aby zaprezentować swoje osiągnięcia, firma Euclideon stworzyła specjalną wyspę o powierzchni kilometra kwadratowego. Pierwotnie składała się ona z około 21 trylionów poligonów. Następnie, australijski zespół skonwertował ją z dokładnością do 64 atomów na jeden milimetr sześcienny. Dzięki takiemu zabiegowi możemy dojrzeć poszczególne kamyczki znajdujące się na ziemi.

Unlimited Detail ma zakończyć erę niedoskonałości graficznych, które mamy teraz okazję oglądać (wyskakujące obiekty lub zmiana modeli „w locie”). Dell zaznaczył jednak, że obecna prezentacja nie oddaje w pełni możliwości nowej technologii. W następnych filmach mają się pojawić m.in. dużo dokładniejsze cienie, a za kilka miesięcy SDK (zestaw narzędzi dla programistów) autorstwa Euclideon ma być dostępny dla twórców gier.

Pierwsze prezentacje australijskiego zespołu wzbudziły nadzieje, ale i pewne obawy. Niektórzy specjaliści od grafiki trójwymiarowej uważali technologię Unlimited Detail za „zbyt dobrą, by była prawdziwa”. Aby przekonać się o tym czy Euclideon rzeczywiście posiada rewolucyjne rozwiązanie, będziemy musieli poczekać jeszcze kilka miesięcy.

Ciekawe czy to prawda czy zwykłe oszustwo,
-rozmiar tej mapy będzie zajmował pewnie kilka terabajtów.
-wydajność też pewnie będzie bardzo niska pewnie będzie potrzeba małego klastra z kart nvidia

mapy są statyczne i brak tu shaderów

Offline Paweł Kraszewski

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2474
  • Lenistwo jest matką potrzeby = babcią wynalazku
    • Zobacz profil
    • Linuxpedia.PL
Unlimited Detail grafika z atomów
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-08-05, 00:25:41 »
No właśnie kluczem są statyczne mapy. Całość opiera się o wysoce efektywną reprezentację w postaci drzew, technologia była już prezentowana przez nvidie, tylko bez teksturowania.
Niestety w chwili poważniejszego zaanimowania środowiska cała magia drzewa idzie w diabły i trzeba liczyć wszystko od nowa.
Są prezentacje ze statycznym środowiskiem i ruchomymi o obiektami, w takiej sytuacji łatwiej aktualizować drzewo.
Paweł Kraszewski
~Gentoo/FreeBSD/OpenBSD/Specjalizowane customy