Nowe posty

Autor Wątek: Instalacja Mandriva 2010.2 z pendrive'a  (Przeczytany 4100 razy)

  • Gość
Instalacja Mandriva 2010.2 z pendrive'a
« dnia: 2011-07-03, 12:00:22 »
Witam wszystkich,
prosiłbym o pomoc, ponieważ spędziłem całą noc nad tym problemem i nie nie udało mi się wskórać :(
Posiadam system Windows 7 w wersji starter, mój komputer to netbook Asus eee pc 1005P. Oczywiście nie posiada on własnego napędu, dlatego chciałem zainstalować system z pendrive'a.
Problem w tym, że od kilkunastu godzin szukam sposobu jak to zrobić i nic nie daje efektów.

Przygotowałem bootowalny pendrive poprzez program unetbootin.
Wszystko się ładnie uruchomiło, lecz niestety zakończyło się na ekranie startowym z logo mandriva i animacją jakby coś się wczytywało. Niestety takie wczytywanie trwało kilkanaście minut i nie przynosiło efektów. Wygląda to tak jakby system nie mógł zaskoczyć z instalacją.

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o tematy linux'a.
Z Mandriva miałem zaczynać swoją przygodę z tym systemem, lecz na razie nic z tego nie wychodzi.
Dysk mam już podzielony na partycje i gotowy do instalacji.
Chciałbym także dodać, że pragnę pozostawić Windows 7 i mieć dwa systemy operacyjne.

Prosiłbym o pomoc, tylko w jasny i czytelny sposób.

Pozdrawiam wszystkich

  • Gość
Instalacja Mandriva 2010.2 z pendrive'a
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-07-04, 12:08:11 »
Witam.
Skoro kręcimy się w okolicach Mandrivy - spróbuj PCLinuxOS - bez probemu się odnajdziesz w tym systemie: posiada apt-get oraz Synaptica. Zajrzyj tutaj:
http://www.pclinuxos.com/?page_id=10 polecam wybrać LXDE na ten komputer. Tutaj zostało wyjaśnione w jaki sposób przygotować live-usb:
http://www.pclinuxos.com/forum/index.php?topic=46097.0