Nowe posty

Autor Wątek: Jak powtórzyć polecenia, aby nie wpisywać ich ponownie?  (Przeczytany 5391 razy)

photon2552

  • Gość
Kompiluje wieloplikowy program, jak szybko powtórzyć polecenie, czyli pisze przykładowo  g++ klasa1.h klasa1.cpp main.cpp , kompilator zwrócił błędy, poprawiam coś w kodzie i chce kolejny raz takim samym poleceniem kompilować, ale żeby już nie pisać całego tylko jakoś skopiować komendę, bądź jakimś poleceniem wywołującym ostatnią wpisywaną komendę, czego nie mogę jednak nigdzie znaleźć

Offline vanhelzing

  • Users
  • Prawie jak Guru
  • ****
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
Jak powtórzyć polecenia, aby nie wpisywać ich ponownie?
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-05-27, 20:19:27 »
Najlepiej naucz się korzystać z komendy make i plików Makefile. To ułatwi Ci życie na przyszłość.

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Jak powtórzyć polecenia, aby nie wpisywać ich ponownie?
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-05-27, 21:06:46 »
Cytat: photon2552
Kompiluje wieloplikowy program, jak szybko powtórzyć polecenie, czyli pisze przykładowo  g++ klasa1.h klasa1.cpp main.cpp , kompilator zwrócił błędy, poprawiam coś w kodzie i chce kolejny raz takim samym poleceniem kompilować, ale żeby już nie pisać całego tylko jakoś skopiować komendę, bądź jakimś poleceniem wywołującym ostatnią wpisywaną komendę, czego nie mogę jednak nigdzie znaleźć
Skorzystaj z historii powłoki, w tym celu polecenia z historii wywołujesz strzałkami góra/dół.

Pozdrawiam!

chmooreck

  • Gość
Jak powtórzyć polecenia, aby nie wpisywać ich ponownie?
« Odpowiedź #3 dnia: 2011-05-28, 10:46:35 »
korzystając z historii: w konsoli Ctrl+R i wpisujesz część polecenia

Ksanderon

  • Gość
Jak powtórzyć polecenia, aby nie wpisywać ich ponownie?
« Odpowiedź #4 dnia: 2011-06-01, 14:42:49 »
Oprócz powyższych metod (w przypadku który podałeś )możesz napisać sobie skrypt kompilujący albo wykorzystać include!

Brzydko ale dosyć wygodnie można to zrobić tak: robisz dodatkowy plik, w nim include do wszystkiego z czego korzystasz w projekcie i w ten sposób w poleceniu podajesz tylko ten plik.

w razie błędów kompilator i tak wyszczególni w których plikach coś jest nie tak.
Oczywiście jak już wszystko będzie gotowe to wracasz do starej formy.

choć i tak make to najlepsze wyjście gdy masz troszkę bardziej skomplikowany kod.