Nowe posty

Autor Wątek: Gedit - otwieranie plików tekstowych ?  (Przeczytany 8366 razy)

VenomX

  • Gość
Gedit - otwieranie plików tekstowych ?
« dnia: 2011-04-05, 21:38:18 »
Witam,

Na wstępie chciałbym napisać, iż jestem początkującym użytkownikiem Linux Mint 9 ( miętowy remix ).
Chciałbym was prosić o pomoc, chodzi o otwieranie plików *txt jak i innych w aplikacji Gedit. Podczas otwarcia otrzymuje zapytanie :




Za każdym razem muszę kliknąć na wyświetl aby plik tekstowy się pojawił. Pragnę aby pliki tekstowe uruchamiały się automatycznie ( bez zapytania ) - jest taka możliwość ?

Dziękuję i pozdrawiam .

Brix

  • Gość
Gedit - otwieranie plików tekstowych ?
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-04-05, 23:48:19 »
Wejdź w ustawienia Nautilusa (w jakimś jego oknie, bodaj Edycja -> Preferencje), karta "Zachowanie", ustaw "Wyświetlanie plików tekstowych po kliknięciu". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło.

Edit: ewentualnie jeszcze sprawdź, czy masz odpalanie plików tekstowych przez gedit (prawoklik na pliku txt i "Właściwości -> Otwieranie".

Offline ultr

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 1177
    • Zobacz profil
Gedit - otwieranie plików tekstowych ?
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-04-06, 00:01:00 »
@VenomX

A dlaczego ten plik ma prawa do wykonywania?
Stąd jest cały "problem", czy też raczej ostrzeżenie przed tym, co chcesz zrobić dwuklikając na plik, który jest uruchamialny.

Jeśli jest on na jakiejś linuksowej partycji, to usuń prawa do wykonywania:
chmod a-x strona.txt.

Jeśli jest on na windowsowej partycji (ntfs, fat), to zmień maskę dla plików, żeby nie miały bitu wykonywalności.

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Gedit - otwieranie plików tekstowych ?
« Odpowiedź #3 dnia: 2011-04-06, 08:56:41 »
Cytat: ultr
@VenomX

A dlaczego ten plik ma prawa do wykonywania?