Nowe posty

Autor Wątek: Jak włączyć vistę?  (Przeczytany 5908 razy)

DA22

  • Gość
Jak włączyć vistę?
« dnia: 2011-03-23, 02:43:02 »
Dziś postanowiłem zainstalować ''ubuntu'' Linux'a na mym laptopie HP Pavilion. Nie znam się za bardzo na systemach operacyjnych i myślałem, że jak zainstaluje linux'a to będę miał wszystkie filmy, zdjęcia itd co miałem na Viście tylko, że na Linuxie, ale się tak nie stało. Chciałbym wejść w Viste i zgrać wszystko na płyty by móc wszystko przegrać na linux'a (zostawiłem Viste na wszelki wypadek). Tak więc nie mam pojęcia jak włączyć Viste. W sumie to mam też lekki problem z Linuxem bo coś źle go zgrałem i teraz będę musiał ''usunąć zawartość i użycie całego dysku'', ale najpierw chcę odzyskać moje pliki.
1 Jak odpalić tego Viste?
2 Jakieś sugestie co do mojej sytuacji?

Offline Robert

  • Administrator
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2516
    • Zobacz profil
Jak włączyć vistę?
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-03-23, 08:24:58 »
1. Temat linux + vista był już wałkowany (nie tylko) na tym forum -> użyj szukajki
2. Na czym polega problem z linuksem?
3. Wcale nie musisz odpalać visty, żeby zobaczyć pliki, które utworzyłeś/ściagnąłeś/zmodyfikowałeś używając visty
Zanim popełnisz grafomaństwo: 1 | 2 | 3
Baza RPM Jak szukać informacji

Offline roobal

  • Users
  • Guru
  • *****
  • Wiadomości: 2056
    • Zobacz profil
Jak włączyć vistę?
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-03-23, 11:09:18 »
Przypadkiem nie usunąłeś Visty podczas instalacji Linuksa? Pokaż wynik poleceń z terminalu.

sudo fdisk -l
sudo blkid
df -h
Partycje Windowsa powinny być bez problemu dostępne pod Linuksem. Jeśli tylko Grub (program rozruchowy, tzw. bootloader) nie rozpoznaje Windowsa, to sprawdź czy masz zainstalowany pakiet os-prober i jeśli nie jest zainstalowany, to go doinstaluj oraz zaktualizuj konfigurację Gruba poleceniem.

sudo update-grub
Żeby sprawdzić czy os-prober jest zainstalowany, wpisz w terminalu takie polecenie

dpkg -l | grep os-prober