Nowe posty

Autor Wątek: Internet mi nie działa na VPS chyba wina IPTABLES jak go wyłączyć?  (Przeczytany 4026 razy)

grzesmlodzian

  • Gość
hejo
Najpierw powiem coś o sobie. Jestem amatorem w linuxie. Bardziej mnie interesuję efekt niż zasada działania.
Chciałem założyć własny serwer takiej popularnej gry - counter strike na vps'sie. Oczywiście się wcześniej przygotowałem. Zainstalowałem sobie ubuntu i wszystko sobie ogarnąłem. No i kupiłem ten serwer vps i zaczęły mi się schody... Otóż jest 4 dystrybucji do zainstalowania i na każdej jakby nie działa internet. To znaczy SSH działa więc internet jest ale jak chce coś ściągnąć przez wget to piszę że się łączy ale już nie przesyła. Znalazłem na innym forum takiego "znajomego" co mi niektóre rzeczy naprawia ale nie mówi jak (rzuca pojedyncze słowa). I właśnie on niby to zrobił i rzucił hasło "IPTABES". I on coś zrobił przez ssh i zaczęło mi działać. Potem próbowałem zaktualizować program (steam) potrzebny do instalacji serwera ale zachowywał się jakby internetu nie było. Na vps miałem ubuntu ale właśnie reinstalowałem serwer i dałem debiana i znów nie chce ściągać przez wget i pewnie nie będzie chciało aktualizować stima. Popatrzyłem na ten IPTABLES, także na forum i nie ogarniam tych łańcuchów itp; umiem tylko przekierowywać porty w ruterze ale w tym iptables jest zbyt dużo opcji. Szukałem jak to wyłączyć i znalazłem:
iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -F
Wbiłem to i nadal nie idzie. Szukałem coś i chyba wpisałem polecenie która pokazuję listę reguł:
13337:~# iptables -vnL
Chain INPUT (policy ACCEPT 186 packets, 17794 bytes)
pkts bytes target prot opt in out source destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT 0 packets, 0 bytes)
pkts bytes target prot opt in out source destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT 208 packets, 41432 bytes)
pkts bytes target prot opt in out source destination
13337:~#