Nowe posty

Autor Wątek: problem z wyborem dystrybucji  (Przeczytany 7297 razy)

m4dmike

  • Gość
problem z wyborem dystrybucji
« dnia: 2011-03-14, 13:58:14 »
Witam,
Proszę o pomoc w wyborze Linux'a pod komputer:

Dell Latitude Cpx
Mobile Pentium III - 650 MHz;
System Memory: 256 MB;
Video Controller: ATI M1;
Video Memory: 8MB;
Audio Controller: RSS Maestro 3;
Hard Disk Drive: 4326 MB;
Modular Bay: CD-RW/DVD Combo;

Laptop nie ma opcji bootowania z USB. Z internetem łączy się za pomocą karty Wireless wpiętej do slotu PCMCIA:

BELKIN F5D7010;

Z komputera korzystać będą moi rodzice przede wszystkim do przeglądania Internet'u (filmy, muzyka, wrzuta, youtube, radio internetowe itp.) oraz przeglądania zdjęć i fimów z dysku więc interesuje mnie jakaś wygodna w użytkowaniu i w miarę przejrzysta dystrybucja. Sam jestem początkujący jeżeli chodzi o Linuxa więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość.
Próbowałem instalować kilka dystrybucji, niestety napotkałem trochę problemów, może ktoś będzie w stanie pomóc, otóż:

SliTaz - nie czyta WiFi, próbowałem skonfigurować w 'Wireless manager'ze' jednak bezskutecznie. Wogóle po kliknieciu 'Discover PCI/USB devices' wykrywa coś w stylu:

yenta_socket - N/A
yenta_socket - N/A
snd_maestro3 - N/A
rt61pci - Ralink RT61 PCI & PCMCIA Wireless LAN Driver

I dalej nie ma opcji co z tym zrobić.

Puppy Linux - problem z wyświetlaniem filmów we Flash Player'ze. Filmy wyświetlane są co kilka klatek więc w efekcie jest brak 'płynności' odtwarzania.

Vector Linux - bardzo wolno działa więc odpada. Nawet wygaszacz ekranu zarywał.

Slax - po odpaleniu LiveCd działa elegancko. Wykrywa kartę WiFi, wykrywa dostępne sieci jednak po kliknięciu na którąkolwiek sieć nie udostępnia opcji(przycisku) 'Switch to Network', przycisk ten jest cały czas 'zaślepiony'.