Nowe posty

Autor Wątek: Domontowanie partycji do katalogu  (Przeczytany 3319 razy)

sc0rpi0

  • Gość
Domontowanie partycji do katalogu
« dnia: 2011-03-04, 08:30:13 »
Witam
Na wstępie tylko dodam, że jestem początkującym linuksowcem i być może moje pytanie jest trywialne, ale nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi.

Otóż mam katalog (np. /home/uzytkownik), do którego podmontowana jest partycja załóżmy hda3 (4GB) i powoli kończy mi się dostępne na niej miejsce. Mam jeszcze partycję hda4 (6GB), czy mogę podmontować ją również do tego katalogu? Czy wówczas 6gb doda się do 4GB i będę miał w tym katalogu dostępne 10GB?

I jeszcze jedno pytanie. Jeśli nie da się tak, jak wspomniałem to może da się podmontować hda4 do innego katalogu, np. /home/uzytkownik/pliki. Czy w takim przypadku (po podmontowaniu) wszystko co znajduje się w katalogu pliki (należące do hda3) zostanie przysłonione przez nową partycję hda4?

Pozdrawiam

xavery

  • Gość
Domontowanie partycji do katalogu
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-03-04, 10:28:19 »
Cytat: sc0rpi0
Otóż mam katalog (np. /home/uzytkownik), do którego podmontowana jest partycja załóżmy hda3 (4GB) i powoli kończy mi się dostępne na niej miejsce. Mam jeszcze partycję hda4 (6GB), czy mogę podmontować ją również do tego katalogu? Czy wówczas 6gb doda się do 4GB i będę miał w tym katalogu dostępne 10GB?
Tak to nawet w Erze się nie da. Aby zsumować pojemność dwóch (różnych) partycji i zamontować je pod jednym mountpoint'em należy zrobić z nich jedną partycję LVM. Jest w sieci mnóstwo dokumentacji na ten temat.

Cytat: sc0rpi0
I jeszcze jedno pytanie. Jeśli nie da się tak, jak wspomniałem to może da się podmontować hda4 do innego katalogu, np. /home/uzytkownik/pliki. Czy w takim przypadku (po podmontowaniu) wszystko co znajduje się w katalogu pliki (należące do hda3) zostanie przysłonione przez nową partycję hda4?
Wszystko się zgadza.

Cytat: sc0rpi0
Pozdrawiam
ja również

sc0rpi0

  • Gość
Domontowanie partycji do katalogu