Nowe posty

Autor Wątek: Dystrybucja dla początkującego Explorera Linuxa :D  (Przeczytany 3357 razy)

chcelinuxa

  • Gość
Dystrybucja dla początkującego Explorera Linuxa :D
« dnia: 2011-02-24, 16:38:02 »
Witam, mam 2 dyski *0 i 40 GB na tym 40 GB chciałbym zainstalować sobie jakiegoś linuxa. Coś prostego bo jestem początkującym userem. Miałem styczność z Sabayonem przez jakiś tydzień - nawet fajny był tyle, że wtedy wycofano wsparcie dla mojej karty graficznej (wtedy radeon 9000). Zależy mi bardzo na możliwości przełączania między systemami w czasie rzeczywistym (widziałem taki bajer na pewnej uczelni) - z chęcią poczytam poradniki jak to zrobić. Jeśli jednak nie jest to możliwe w mojej sytuacji to po prostu chciałbym móc wybrać system w biosie.

Dystrybucja pod tego klocka:
http://www.wklejto.pl/90296

Oczekuje:
- interfejsu graficznego
- szybkości systemu
- prostoty w obsłudze
- głownie multimedia
- blutucz + jakis program do pilotowania za pomocą mojego Samsunga L700 (na Javie)

ra-v

  • Gość
Dystrybucja dla początkującego Explorera Linuxa :D
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-02-24, 17:34:51 »
Punkty 1., 3. znajdziesz prawie w każdej dystrubucji.
Punkt 2. - byle bez KDE i nie wskazana jest Fedora ani Ubuntu (to moja subiektywna opinia)
Punkt 4 - zależy jakie - jeśli standardowe to każda dystrybucja.
Punkt 5 - różnie z tym bywa, wg mnie zależy to w dużej  mierze od sprzętu i jadra a nie od dystrybucji.

PS. L700 nie jest na Javie.

chcelinuxa

  • Gość
Dystrybucja dla początkującego Explorera Linuxa :D
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-02-24, 18:02:52 »
jak to nie jest? Aplikacjejava chodżą na nim - nie chodzi mi o softa telefonu tylko o obsługę języka :P

A co z przełączaniem między systemami w czasie rzeczywistym?

ra-v

  • Gość
Dystrybucja dla początkującego Explorera Linuxa :D
« Odpowiedź #3 dnia: 2011-02-24, 20:45:42 »