Dzięki za odzew.
Tak, domyślnie rotacja jest pod środkowym klawiszem (scroll) ale to jest niewygodne dlatego jest w blenderze taka funkcja jak emulate 3button mouse (używam tego od zawsze i pod windowem i pod linuxem), którą uzyskuje się właśnie przez alt +lmb i tu jest właśnie ten problem. Np. shift + alt + lmb działa tzn. dokonuje translacji jakiegoś obiektu. Dlaczego działa ?? Chyba właśnie dlatego, że w pliku konfiguracyjnym openboxa w ogóle nie ma takiej kombinacji, ale gdyby jednak była tam domyślnie, problem byłby ten sam.
Dodam, że pod kde, gnome itp. ten problem nie występuje dlatego podejrzewam, że jest to związane z openboxem. To niby trywialna bzdura ale nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Jeśli ktoś miałby chwilę czasu i trochę chęci, niech ściągnie z oficjalnej strony blendera wersję beta (tar.bz2) wypakuje i od razu odpali program (ewentualnie może wołać o jakąś dodatkową niewielką paczkę). Po uruchomieniu, lewy dolny róg(ldr) -> user pref. -> input -> emulate 3button, następnie ldr -> 3d view i teraz niech dokona rotacji/translacji w wyżej opisany sposób i zobaczy co się będzie dziać. Może ktoś wpadnie na jakiś pomysł.
Dziękuję z góry za zainteresowanie.