Nowe posty

Autor Wątek: Problematyczny linux  (Przeczytany 2369 razy)

adamus7373

• Gość
Problematyczny linux
« dnia: 2011-01-26, 17:38:43 »
Witajcie
Nie jestem do końca pewien co do wersji linuxa jaką mam sobie wgrać ale problem polega na tym że na moim kompie żaden linux nie chce dobrowolnie zostać zainstalowany.
openSUSE- instaluje go w windowsie i potem restart i jak jest opcja żeby wybrać windows xp czy instalotor linuxa(jeszcze zanim załaduje sie sys) klawiatura nie odpowiada

Mandriva- walnięty autorun i brak instalatora

UBUNTU- niby spoko ale jestem za zielony żeby wprowadzać w konsolecie pełno komend żeby co kolwiek odpalić

Poszukuje czegoś co wprowadzi mnie w ten świat linuxa bo microsoft jest ZŁEM.
Najlepiej jakiś link do sprawdzonego linuxa który sie zainstaluje i usunie wszystko co jest na dysku+ jakaś mała instrukcja dla debila.
Dziękuje z góry i z dołu

NXT

• Gość
Problematyczny linux
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-01-26, 17:45:58 »
Cześć, miło by było gdybyś podał konfigurację sprzętowo oraz to do czego on miałby służyć.

Co do ubuntu, to nie masz racji, masz graficzny instalator, na start dużo potrzebnych programów, konfiguracja możliwa przez graficzne konfiguratory, menedżer pakietów itp.

Pozdrawiam.

Offline Lord Darius

• Guru
Problematyczny linux
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-01-26, 18:18:25 »
Cytat: adamus7373
openSUSE- instaluje go w windowsie
Po co i dlaczego?

Mandriva- walnięty autorun i brak instalatora
Eee tam....

UBUNTU- niby spoko ale jestem za zielony żeby wprowadzać w konsolecie pełno komend żeby co kolwiek odpalić
Raczej obawiałbym się tego instalując po raz pierwszy i bez doświadczenia FreeBSD lub Debiana bez środowiska graficznego.

Konsola nie gryzie i przed nią nie uciekniesz jeśli decydujesz się na Linuksa.

Poszukuje czegoś co wprowadzi mnie w ten świat linuxa bo microsoft jest ZŁEM.
Najlepiej jakiś link do sprawdzonego linuxa który sie zainstaluje i usunie wszystko co jest na dysku+ jakaś mała instrukcja dla debila.