Nowe posty

Autor Wątek: Partycjonowanie pod linuxa  (Przeczytany 4217 razy)

  • Gość
Partycjonowanie pod linuxa
« dnia: 2011-01-15, 00:45:54 »
Witam, na wstępie chciałem się przywitać. Przyznaję się, że jestem laikiem jeśli chodzi o linux, zresztą nigdy też nie partycjonowałem dysku. Chciałbym zacząć pracować na linuxie i w pewien sposób przygotować się do tej instalacji.

Aktualnie na komputerze, na którym chcę zainstalować linuxa mam Windows XP i jedną partycję w formacie NTFS 74GB.

W jaki sposób powinienem podzielić dysk, w jakim formacie je utworzyć. Czytałem, że linux jest wydajniejszy na innym formacie niż NTFS czy FAT32. Jakiego programu używać i ogólnie prosiłbym o krótki opis tego co mnie czeka.

Chciałbym dodać, że jest to laptop 2GHz procek, 512 ram - a więc przeciętny sprzęt z tym, że nie działa mi CD/DVD-Rom. Nie mam też żadnego pendrive, żeby nagrać instalator linuxa, natomiast mam komórkę z pojemną kartą pamięci 2GB. Czy może ona posłużyć jako pendrive przy instalacji Linuxa? A jeżeli nie to w jaki inny sposób mogę sobie poradzić chcąc zainstalować Linuxa?

Jaką dystrybucję polecacie? Zastanawiam się pomiędzy Mandrive i Ubunty, chociaż mogą tez być inne propozycje :)

lukaso666

  • Gość
Partycjonowanie pod linuxa
« Odpowiedź #1 dnia: 2011-01-15, 03:50:27 »
Mhmmm... Linuks jest wydajniejszy na innym formacie niż NTFS czy FAT32 z tego prostego względu, że funkcjonuje na innych formatach :P

Krótki opis tego, co Cię czeka mógłbyś spokojnie znaleźć poprzez urządzenie zwane google.

Czemu przy tego typu wpisach mam wrażenie, że ktoś bawi się w prowokacje?

Zastanawiam się pomiędzy Mandrive i Ubunty - polecam Debiany...

Ksanderon

  • Gość
Partycjonowanie pod linuxa
« Odpowiedź #2 dnia: 2011-01-15, 09:05:31 »
nom ostatnio dużo takich.

wracając do meritum:
1. co do karty... musisz sprawdzić czy bios to wykryje.