Nowe posty

Autor Wątek: Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www  (Przeczytany 3902 razy)

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« dnia: 2005-10-14, 08:43:05 »
Witam

Tym razem mam pytanko dotyczące praw dostępu do np. jednego katalogu różnych
użytkowników. A dokładniej chodzi mi o ta aby:

Był katalog np. o nazwie test i aby do tego katalogu miały dostęp różne
osoby z róznymi prawami np. jedna tylko do odczytu , druga do zapisu i
odczytu a trzecia do odczytu i uruchamiania.

Tak jak to jest w nieszczęsnych windowsach ze można do danego katalogu lub
pliku przyporządkować 20 osób i każdej nadac indywidualne uprawnienia.

Krzyś

Offline Rafał Lewandowski

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #1 dnia: 2005-10-14, 08:54:37 »
2005-10-14 08:43:05 krzys77 napisał:

> Witam
 >
 > Tym razem mam pytanko dotyczące praw dostępu do np. jednego katalogu różnych
 > użytkowników. A dokładniej chodzi mi o ta aby:
 >
 > Był katalog np. o nazwie test i aby do tego katalogu miały dostęp różne
 > osoby z róznymi prawami np. jedna tylko do odczytu , druga do zapisu i
 > odczytu a trzecia do odczytu i uruchamiania.
 >
 > Tak jak to jest w nieszczęsnych windowsach ze można do danego katalogu lub
---------------
A ten katalog ma być lokalny czy w sieci?
 > pliku przyporządkować 20 osób i każdej nadac indywidualne uprawnienia.
 >
 > Krzyś
 >

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #2 dnia: 2005-10-14, 09:17:39 »
np. dostępny poprzez ftp lub w sieci pod sambą

Offline Paweł Szmuc

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #3 dnia: 2005-10-14, 09:56:19 »
2005-10-14 09:17:39 krzys77 napisał:

> np. dostępny poprzez ftp lub w sieci pod sambą

a co chcesz osiagnac ?? ftp bedzie z mozliwoscia zapisu i samba tez czy tez tylko odczyt :|

w sambie jak pamietam to musisz w congigu podac chmoda na jakim ma dzialac ale w obu uznaje sie czy maja byc do zapis/odczyt oraz mozesz w obu wypisac kto moze sie laczyc na nie i kto moze tylko zapisywac wiec chmodnij sobie jak chcesz tylko pamietaj 777 ftp bedzie dzialal z drugiej siodemki chyba ze jest na anonimusika to wtedy z trzeciej zas samba chyba dziala tylko na trzeciej siodemce sorki nie pamietam juz tego :|

Offline

  • Users
  • Nowy na forum
  • *
  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #4 dnia: 2005-10-14, 10:05:55 »
hmmm chyba mój problem nie został zrozumiany.

Chcę móc ustawić prawa do katalogu podobnie jak to jest w windowsach 2000 lub XP , tam klikam na dany katalog lub plik i mogę dodawać użytkowników np. 10, 20 30 itd. i każdemu z nich mogę przypisać indywidualne prawa niezależne od innego użytkownika.

Jak coś takiego zrobić w linuxie. Tam można tylko katalogowi lub plikowi dać prawa dla 3 typów użytkowników: właścicielowi , grupie i innym ( to troche mało jak na moje potrzeby) można chyba to zrobić tworząc wiele grup ale to jest kłopotliwe ! , czy jest jakiś prostrzy sposób ??

Krzyś

Offline Rafał Lewandowski

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #5 dnia: 2005-10-14, 10:35:43 »
2005-10-14 10:05:55 krzys77 napisał:

> hmmm chyba mój problem nie został zrozumiany.
 >
 > Chcę móc ustawić prawa do katalogu podobnie jak to jest w windowsach 2000 lub XP , tam klikam
 > na dany katalog lub plik i mogę dodawać użytkowników np. 10, 20 30 itd. i każdemu z nich mogę
 > przypisać indywidualne prawa niezależne od innego użytkownika.
 >
 > Jak coś takiego zrobić w linuxie. Tam można tylko katalogowi lub plikowi dać prawa dla 3 typów
 > użytkowników: właścicielowi , grupie i innym ( to troche mało jak na moje potrzeby) można chyba
 > to zrobić tworząc wiele grup ale to jest kłopotliwe ! , czy jest jakiś prostrzy sposób ??
 >
 > Krzyś

------------------
to jest kłopotliwe - hihi nie porównuj Windy do systemu który z założenia jest systemem sieciowym.
Tworzysz sobie grupy którym nadajesz parawa do pliku. utwórz sobie grupę która bedzie miała mozliwość np samego zapisu - i tych userów ktorym chcesz pozwolić tylko na zapis przypisz do tej grupy? Chyba proste co?

Offline remi k

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #6 dnia: 2005-10-13, 21:09:13 »
Witam mam problem squid dziala poprawnie uzywam trans squid czyli przekierownie na regulach itp z 80 na 8080 (czyli nie trzeba konfigurowac przegladarek)

Po wlaczeniu squid nie umiem wejsc na serwer www na moim serwerku :-(

Offline Paweł Szmuc

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #7 dnia: 2005-10-14, 09:32:17 »
2005-10-13 21:09:13 renepl napisał:

> Witam mam problem squid dziala poprawnie uzywam trans squid czyli przekierownie na regulach itp
 > z 80 na 8080 (czyli nie trzeba konfigurowac przegladarek)
 >
 > Po wlaczeniu squid nie umiem wejsc na serwer www na moim serwerku :-(

ps x

Sprawdz czy wogole dziala

cat /var/log/messages

Sprawdz co sie dzieje wogole i dlaczego zabijany jest

Jak dziala to znaczy ze squid ma zle ustawienia

Offline remi k

  • Users
  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 167
    • Zobacz profil
Squid problemy po uruchomeniu nie dzial moje www
« Odpowiedź #8 dnia: 2005-10-16, 11:05:18 »
Httpd nie jest zabijane wszystko dziala dobrze ale musze tylko w squidzie wylaczyc opcje zeby nie uzywal proxy dla adresu 192.168.0.1 bo jak wpisze w ustawieniach przegladarce ze nie ma uzywac proxy dla tego adresu to wszystko jest ok!

Ale wole to miec ustawione po stronie serwera bo mniej wtedy wpisywania w przegladarke