Nowe posty

xx Problem ze sterownikami. (5)
2024-04-13, 21:25:16
xx Instalacja xfce4 (2)
2024-04-13, 16:20:17
xx Serie kompilacji bez instalacji dla “emerge” w Gentoo (2)
2024-04-08, 18:40:04
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (17)
2024-04-05, 10:03:46
xx Problem z Linux Lite po instalacji (3)
2024-04-03, 14:23:40
xx Jak właczyć num locka przy starcie systemu debian 12? (12)
2024-04-02, 17:43:54
xx Brak dźwieku w systemie. (5)
2024-04-02, 16:13:41
xx Dystrybucja pod HP Omen (7)
2024-03-29, 11:33:05
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24

Autor Wątek: Tworzenie gry w SDL - menu i pytaniai  (Przeczytany 3523 razy)

  • Gość
Tworzenie gry w SDL - menu i pytaniai
« dnia: 2010-11-27, 11:48:18 »
Chciałbym stworzyć sobie gierkę w SDL: mianiowcie gdzieś widziałem grę typu pacman: gość zwiewa na rowerze przed masą policji z samochodami... Rower ma mniejszą prędkość ale jest bardziej zwinny i szybciej skręca... Za stłuczki policjii zyskujesz kasę, za czas dopóki cię nie złapią też... Właśnie zaczynam bawić się z SDL, więc nie wiem jak zrobić sobie proste menu... mianowicie powinienem coś ala:

main (){
SDL_Init ...

menu();

SDL_exit

}

menu (){

wyświetlamy tapetę na cały ekran...

po kliknięckiu nacisku w górę lub w dół... przesuwamy obrazek kropki o ileś tam punktów

i przy naciśnięciu enter wywołujemy funkcje game()

}

void game(){

normalna kod gry...

}
O to w tym chodzi?

Bawiłem się też, aby rower też nie hamował od razu po spuszczeniu nacisku z strzałki do góry... czyli prędkość zmneijsza się, ale nie spada od razu...

Dobrze coś takiego zrobiłem, czy skomplikowałem sobie robotę???:


#ifdef __cplusplus
#include
#else
    #include
#endif
#ifdef __APPLE__
#include
#else
#include
#endif

using namespace std;

int main ( int argc, char** argv )
{
    const double speedconst = 0.5;

    Uint32 last_time = 0;
    double speedx = 0;
    double speedy = 0;
    bool pressedx = false;
    bool pressedy = false;
    double directionx, directiony;
    Uint32 freedx, freedy;
    freedx = freedy = 0;
    directionx = directiony = 0;
    double timeslow = 1;
    // initialize SDL video
    if ( SDL_Init( SDL_INIT_VIDEO ) < 0 )
    {
        printf( "Unable to init SDL: %s\\n", SDL_GetError() );
        return 1;
    }

    // make sure SDL cleans up before exit
    atexit(SDL_Quit);

    // create a new window
    SDL_Surface* screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 16,
                                           SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
    if ( !screen )
    {
        printf("Unable to set 640x480 video: %s\\n", SDL_GetError());
        return 1;
    }

    // load an image
    SDL_Surface* bmp = SDL_LoadBMP("cb.bmp");
    if (!bmp)
    {
        printf("Unable to load bitmap: %s\\n", SDL_GetError());
        return 1;
    }

    // centre the bitmap on screen
    SDL_Rect dstrect;
    dstrect.x = (screen->w - bmp->w) / 2;
    dstrect.y = (screen->h - bmp->h) / 2;

    // program main loop
    bool done = false;
    while (!done)
    {
        // message processing loop
        SDL_Event event;
        while (SDL_PollEvent(&event))
        {
            // check for messages
            switch (event.type)
            {
                // exit if the window is closed
            case SDL_QUIT:
                done = true;
                break;

                // check for keypresses
            case SDL_KEYDOWN:
                {
                    // exit if ESCAPE is pressed
                    if (event.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
                        done = true; else {

                        switch (event.key.keysym.sym){

                            case SDLK_UP:
                            pressedy = true;
                            directiony = -1;
                            break;
                            case SDLK_DOWN:
                            pressedy = true;
                            directiony = 1;
                            break;
                            case SDLK_LEFT:
                            pressedx = true;
                            directionx = -1;
                            break;
                            case SDLK_RIGHT:
                            pressedx = true;
                            directionx = 1;
                            break;

                            }

                        }
                    break;
                }

                case SDL_KEYUP:{
                    //freed = SDL_GetTicks();
                    switch (event.key.keysym.sym){
                    case SDLK_UP:
                    pressedy = false;
                    freedy = SDL_GetTicks();
                    break;
                    case SDLK_DOWN:
                    pressedy = false;
                    freedy = SDL_GetTicks();
                    break;
                    case SDLK_RIGHT:
                    pressedx = false;
                    freedx = SDL_GetTicks();
                    break;
                    case SDLK_LEFT:
                    pressedx = false;
                    freedx = SDL_GetTicks();
                    break;

                    }

                }

            } // end switch
        } // end of message processing

        // DRAWING STARTS HERE

        // clear screen



        dstrect.x += directionx*speedx*speedconst*(SDL_GetTicks() - last_time);
        if (dstrect.x<0) dstrect.x = 0;
        if (dstrect.x>screen->w-bmp->w) dstrect.x = screen->w-bmp->w;
        dstrect.y += directiony*speedy*speedconst*(SDL_GetTicks() - last_time);
        if (dstrect.y<0) dstrect.y = 0;
        if (dstrect.y>screen->h-bmp->h) dstrect.y = screen->h-bmp->h;

        last_time = SDL_GetTicks ();
        if (pressedx == false) {
            speedx -= (1/timeslow)*(SDL_GetTicks()-freedx)/1000;
            if (speedx<0) speedx = 0;
            }
            else speedx = 1*speedconst;

        if (pressedy == false) {
            speedy -= (1/timeslow)*(SDL_GetTicks()-freedy)/1000;
            if (speedy<0) speedy = 0;
            }  else speedy = 1*speedconst;

        SDL_FillRect(screen, 0, SDL_MapRGB(screen->format, 0, 0, 0));

        // draw bitmap
        SDL_BlitSurface(bmp, 0, screen, &dstrect);

        // DRAWING ENDS HERE

        // finally, update the screen :)
        SDL_Flip(screen);
    } // end main loop

    // free loaded bitmap
    SDL_FreeSurface(bmp);

    // all is well ;)
    printf("Exited cleanly\\n");
    return 0;
}
Jak powinienem animować postać.... co ileś tam milisekund (stosownie do prędkości osobnika) zmieniać obrazek postaci. ?

Ad. 3 Ktoś wie może jak mam obrazek nieregularny -- np. koło, a chce te koło załadować na tło ... czyli nie ma być wokół koła białego lub czarnego tła tylko to ma być przeźroczyste... Ktoś wie jak to zrobić???