Chciałbym stworzyć sobie gierkę w SDL: mianiowcie gdzieś widziałem grę typu pacman: gość zwiewa na rowerze przed masą policji z samochodami... Rower ma mniejszą prędkość ale jest bardziej zwinny i szybciej skręca... Za stłuczki policjii zyskujesz kasę, za czas dopóki cię nie złapią też... Właśnie zaczynam bawić się z SDL, więc nie wiem jak zrobić sobie proste menu... mianowicie powinienem coś ala:
main (){
SDL_Init ...
menu();
SDL_exit
}
menu (){
wyświetlamy tapetę na cały ekran...
po kliknięckiu nacisku w górę lub w dół... przesuwamy obrazek kropki o ileś tam punktów
i przy naciśnięciu enter wywołujemy funkcje game()
}
void game(){
normalna kod gry...
}
O to w tym chodzi?
Bawiłem się też, aby rower też nie hamował od razu po spuszczeniu nacisku z strzałki do góry... czyli prędkość zmneijsza się, ale nie spada od razu...
Dobrze coś takiego zrobiłem, czy skomplikowałem sobie robotę???:
#ifdef __cplusplus
#include
#else
#include
#endif
#ifdef __APPLE__
#include
#else
#include
#endif
using namespace std;
int main ( int argc, char** argv )
{
const double speedconst = 0.5;
Uint32 last_time = 0;
double speedx = 0;
double speedy = 0;
bool pressedx = false;
bool pressedy = false;
double directionx, directiony;
Uint32 freedx, freedy;
freedx = freedy = 0;
directionx = directiony = 0;
double timeslow = 1;
// initialize SDL video
if ( SDL_Init( SDL_INIT_VIDEO ) < 0 )
{
printf( "Unable to init SDL: %s\\n", SDL_GetError() );
return 1;
}
// make sure SDL cleans up before exit
atexit(SDL_Quit);
// create a new window
SDL_Surface* screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 16,
SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
if ( !screen )
{
printf("Unable to set 640x480 video: %s\\n", SDL_GetError());
return 1;
}
// load an image
SDL_Surface* bmp = SDL_LoadBMP("cb.bmp");
if (!bmp)
{
printf("Unable to load bitmap: %s\\n", SDL_GetError());
return 1;
}
// centre the bitmap on screen
SDL_Rect dstrect;
dstrect.x = (screen->w - bmp->w) / 2;
dstrect.y = (screen->h - bmp->h) / 2;
// program main loop
bool done = false;
while (!done)
{
// message processing loop
SDL_Event event;
while (SDL_PollEvent(&event))
{
// check for messages
switch (event.type)
{
// exit if the window is closed
case SDL_QUIT:
done = true;
break;
// check for keypresses
case SDL_KEYDOWN:
{
// exit if ESCAPE is pressed
if (event.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
done = true; else {
switch (event.key.keysym.sym){
case SDLK_UP:
pressedy = true;
directiony = -1;
break;
case SDLK_DOWN:
pressedy = true;
directiony = 1;
break;
case SDLK_LEFT:
pressedx = true;
directionx = -1;
break;
case SDLK_RIGHT:
pressedx = true;
directionx = 1;
break;
}
}
break;
}
case SDL_KEYUP:{
//freed = SDL_GetTicks();
switch (event.key.keysym.sym){
case SDLK_UP:
pressedy = false;
freedy = SDL_GetTicks();
break;
case SDLK_DOWN:
pressedy = false;
freedy = SDL_GetTicks();
break;
case SDLK_RIGHT:
pressedx = false;
freedx = SDL_GetTicks();
break;
case SDLK_LEFT:
pressedx = false;
freedx = SDL_GetTicks();
break;
}
}
} // end switch
} // end of message processing
// DRAWING STARTS HERE
// clear screen
dstrect.x += directionx*speedx*speedconst*(SDL_GetTicks() - last_time);
if (dstrect.x<0) dstrect.x = 0;
if (dstrect.x>screen->w-bmp->w) dstrect.x = screen->w-bmp->w;
dstrect.y += directiony*speedy*speedconst*(SDL_GetTicks() - last_time);
if (dstrect.y<0) dstrect.y = 0;
if (dstrect.y>screen->h-bmp->h) dstrect.y = screen->h-bmp->h;
last_time = SDL_GetTicks ();
if (pressedx == false) {
speedx -= (1/timeslow)*(SDL_GetTicks()-freedx)/1000;
if (speedx<0) speedx = 0;
}
else speedx = 1*speedconst;
if (pressedy == false) {
speedy -= (1/timeslow)*(SDL_GetTicks()-freedy)/1000;
if (speedy<0) speedy = 0;
} else speedy = 1*speedconst;
SDL_FillRect(screen, 0, SDL_MapRGB(screen->format, 0, 0, 0));
// draw bitmap
SDL_BlitSurface(bmp, 0, screen, &dstrect);
// DRAWING ENDS HERE
// finally, update the screen :)
SDL_Flip(screen);
} // end main loop
// free loaded bitmap
SDL_FreeSurface(bmp);
// all is well ;)
printf("Exited cleanly\\n");
return 0;
}
Jak powinienem animować postać.... co ileś tam milisekund (stosownie do prędkości osobnika) zmieniać obrazek postaci. ?
Ad. 3 Ktoś wie może jak mam obrazek nieregularny -- np. koło, a chce te koło załadować na tło ... czyli nie ma być wokół koła białego lub czarnego tła tylko to ma być przeźroczyste... Ktoś wie jak to zrobić???