Inne > Rodzynki

po formacie linux?

<< < (3/5) > >>

Lord Darius:

--- Cytat: ecosiwy ---Drogi kolego wszystko pieknie ladnie. Tylko ja jestem laik. Mam zmienic w ten sposob
proc            /defaults           proc   nodev,noexec,nosuid  ?? i pytanie jak mam to wyedytowac?
--- Koniec cytatu ---
1. Konsola.
2. Wpisz: sudo gedit /etc/fstab   klikasz Enter
3. Hasełko root   klikasz Enter
4. W nowo otwartym oknie wykasuj tylko nodev,noexec,nosuid i w te miejsce wpisz bądź wklej defaults
5. Zamykając te "nowo otwarte okienko" wybierz "zapisz zmiany"
6. Restart systemu.

Gdyby nie zadziała opcja z punktu 2, to zastosuj: nano /etc/fstab - tam radzisz sobie wg wskazań w menu.

Powyższe jest propozycją "na oko" - nie testowałem takiej zmiany u siebie ( nie miałem dotąd powodu ).
Dlatego traktuję ją ( radzę też tak potraktować ) jako próbę wymuszenia tej zmiany nie znając efektu i konsekwencji.

ecosiwy:
Zrobilem tak i niestety nie dziala. Zauwazylem teraz ze jak mam dwa wybory systemu linux to obojetnie ktory wybiore to oba lacza sie z jednym systemem. Moze to w czyms pomoze?

//edit:
Po wpisaniu sudo cat /etc/fstab :
# /etc/fstab: static file system information.
#
# Use 'blkid -o value -s UUID' to print the universally unique identifier
# for a device; this may be used with UUID= as a more robust way to name
# devices that works even if disks are added and removed. See fstab(5).
#
#            
proc            /proc           proc    defaults 0       0
# / was on /dev/sda9 during installation
UUID=a64d1c15-b762-432c-a488-d9fdd62c4b91 /               ext4    errors=remount-ro 0       1
# swap was on /dev/sda10 during installation
UUID=f1e53375-c5e0-4cb1-8fea-dada91308906 none            swap    sw              0       0

Robert:

--- Cytat: ecosiwy ---Zauwazylem teraz ze jak mam dwa wybory systemu linux to obojetnie ktory wybiore to oba lacza sie z jednym systemem.
--- Koniec cytatu ---