Dystrybucje Linuksa > Slackware

Serwer Linux: Problemy z Instalacja aplikcji

(1/3) > >>

radzi0123:
Witam mam juz dość długo ten problem i nie znalazlem na to odpowiedzi.
Nie znam się na linuxe więć prosze nie pisać jakiś zaawansowanych rzeczy :]

Podczas instalacji (konfiguracji) zawsze przy byle jakiej aplikacji wyskakuje mi coś takiego

(...)
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler works... no
configure: error: in `/root/mpfr-3.0.0':
configure: error: C compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.

to jest akurat przy instalacji mpfr-3.0.0, ale wyskakuje mi cos podobnego przy kazdej aplikacji, więc nic sobie nie zainstaluje :( .

darkdancer:

--- Cytat: radzi0123 ---checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler works... no
configure: error: in `/root/mpfr-3.0.0':
configure: error: C compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.
--- Koniec cytatu ---
Najprawdopodobniej nie masz zainstalowanego kompilatora gcc co możesz sprawdzić przez which gcc - bez tego nie skompilujesz żadnego programu a skrypty configure będą wywalać błąd w tym samym miejscu. Generalna zasada podczas instalacji czegokolwiek w systemie jest taka, że najpierw szukamy w oficjalnych repozytoriach danej dystrybucji, potem w nieoficjalnych, jeżeli takowe są dostępne, a dopiero na końcu, jeżeli nie znajdziemy nigdzie gotowych binariów, zabieramy się za własnoręczną kompilację. Tak przy okazji na Linuksie się nie znasz ale na bibliotekach developerskich do precyzyjnych operacji zmiennoprzecinkowych już tak? ;-)

radzi0123:
No i sprawdziłem czy mam gcc i chyba mam :P

which gcc
/usr/bin/gcc

ale właśnie jak sobie przypominam to ja już dawno to instalowałem i chyba zainstalowałem z błędem. Przy włączeniu ./configure wyskoczył błąd, ja go zignorowałem,  wpisałem make i make install i tak chyba zainstalowałem źle.