Nowe posty

xx Dystrybucja pod HP Omen (6)
2024-03-27, 23:30:08
xx [Poradnik] Wyszukiwanie Sterowników (2)
2024-03-27, 21:08:23
lamp Problem z Linux Lite po instalacji (0)
2024-03-27, 19:50:30
xx Ile pingwinów? (1)
2024-03-27, 08:59:24
xx konfiguracja pale moon (0)
2024-03-24, 21:53:42
xx Plasma 6 w Neonie ssie trochę mniej ... (10)
2024-03-23, 02:38:11
xx problem z instalacja sterowników do karty sieciowej (3)
2024-03-18, 18:10:16
xx Plik abc.001 (1)
2024-03-17, 17:48:27
xx Zlecę dopracowanie programu w MatLab (0)
2024-03-13, 15:28:40
xx Linux Mint 21.3 XFCE brak dźwieku po paru minutach (karta muzyczna zintegrowana) (5)
2024-03-12, 23:07:01

Autor Wątek: libGL.so.1 Neverwinter Nights  (Przeczytany 7870 razy)

bzykotron

  • Gość
libGL.so.1 Neverwinter Nights
« dnia: 2010-06-12, 19:56:53 »
Witam,
w trakcie uruchamiania gry  Neverwinter Nights dostaję komunikat następującej treści:
Cytuj
bzykotron@linux-3y9k:~/gry/nwn> ./nwn
./nwmain: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
wyczytałem w sieci że libGL to część bibliotek mesa więc zainstalowałem:
Mesa 7.6-3.1
Mesa-devel 7.6-3.1
MesaGLw 7.3-2.1
MesdaGLw-devel 7.3-2.1

niestety bez efektu, znalazłem też taką informację http://hany.sk/~hany/RPM/libGL.so.1.html  - czy powinienem instalować którąś ze wskazanych tu wersji bibliotek?

zainstalowałem ten pakiet: http://rpm.pbone.net/index.php3/stat/4/idpl/14111659/dir/rawhide/com/mesa-libGL-7.9-0.1.fc14.x86_64.rpm.html

niestety nadal nic... otrzymuję ten sam komunikat.

Korzystam z openSUSE 11.2, karta graficzna ATI Radeon 9550, standardowe sterowniki Xorg i mesa

kamzor

  • Gość
libGL.so.1 Neverwinter Nights
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-06-13, 01:32:47 »
Nie wiem jak w SUSE, ale w Debianie i pochodnych mamy w repo narzędzie o nazwie apt-file. Polecenie:
apt-file update && apt-file search libGL.so.1
Zwraca mi na Debianie Sid amd64 taką listę pakietów:
fglrx-glx: /usr/lib/libGL.so.1
fglrx-glx: /usr/lib/libGL.so.1.2
fglrx-glx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.1
fglrx-glx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.1.2
ia32-libs: /usr/lib32/libGL.so.1
ia32-libs: /usr/lib32/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-glx: /usr/lib/libGL.so.1
libgl1-mesa-glx: /usr/lib/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-glx-dbg: /usr/lib/debug/usr/lib/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-swx11: /usr/lib/libGL.so.1
libgl1-mesa-swx11: /usr/lib/libGL.so.1.5.070701
libgl1-mesa-swx11-dbg: /usr/lib/debug/usr/lib/libGL.so.1.5.070701
nvidia-glx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx: /usr/lib/libGL.so.195.36.24
nvidia-glx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.1
nvidia-glx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.195.36.24
nvidia-glx-legacy-173xx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-173xx: /usr/lib/libGL.so.173.14.25
nvidia-glx-legacy-173xx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-173xx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.173.14.25
nvidia-glx-legacy-71xx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-71xx-ia32: /emul/ia32-linux/usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-96xx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-96xx-ia32: /usr/lib32/libGL.so.1
Natomiast polecenie:
apt-file update -a i386 && apt-file search -a i386 libGL.so.1
Zwraca taką listę pakietów
fglrx-glx: /usr/lib/libGL.so.1
fglrx-glx: /usr/lib/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-glx: /usr/lib/libGL.so.1
libgl1-mesa-glx: /usr/lib/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-glx-dbg: /usr/lib/debug/usr/lib/libGL.so.1.2
libgl1-mesa-swx11: /usr/lib/libGL.so.1
libgl1-mesa-swx11: /usr/lib/libGL.so.1.5.070701
libgl1-mesa-swx11-dbg: /usr/lib/debug/usr/lib/libGL.so.1.5.070701
libgl1-mesa-swx11-i686: /usr/lib/i686/cmov/libGL.so.1
libgl1-mesa-swx11-i686: /usr/lib/i686/cmov/libGL.so.1.5.070701
nvidia-glx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx: /usr/lib/libGL.so.195.36.24
nvidia-glx-legacy-173xx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-173xx: /usr/lib/libGL.so.173.14.25
nvidia-glx-legacy-71xx: /usr/lib/libGL.so.1
nvidia-glx-legacy-96xx: /usr/lib/libGL.so.1
Schemat:
pakiet : ścieżka do pliku

A ty używasz architektury i386 czy amd64?

flak

  • Gość
libGL.so.1 Neverwinter Nights
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-06-13, 01:39:22 »
Jak wygląda zawartość pliku nwn? Pamiętam że trzeba go było edytować by gra zaczęła działać.

Mój wygląda tak :

#!/bin/sh

# This script runs Neverwinter Nights from the current directory

export SDL_MOUSE_RELATIVE=0
export SDL_VIDEO_X11_DGAMOUSE=0

# If you do not wish to use the SDL library included in the package, remove
# ./lib from LD_LIBRARY_PATH
export LD_LIBRARY_PATH=./miles:$LD_LIBRARY_PATH
#export LD_PRELOAD=./nwmovies.so

./nwmain $@

bzykotron

  • Gość
libGL.so.1 Neverwinter Nights
« Odpowiedź #3 dnia: 2010-06-13, 10:38:08 »
@kamzor korzystam z wersji 64 bitowej x86_64 lub jak kto woli i586 - stary procek intel celeron ale już obsługiwał ciągi 64 bitowe
Najwyraźniej w suse niema takiego narzędzia lub ja nie mam go zainstalowanego
Cytuj
bzykotron@linux-3y9k:/> apt-file update && apt-file search libGL.so.1
If 'apt-file' is not a typo you can use command-not-found to lookup the package that contains it, like this:
    cnf apt-file
po drugiej komendzie to samo ale z racji innej architektury i tak nie miała raczej racji bytu, dodatkowo zmieniłem w niej i386 na i586, otrzymałem również ten sam komunikat.


@flak w kodzie pliku brakowało jednej linijki
Cytuj
#export LD_PRELOAD=./nwmovies.so
dodałem ją na wszelki wypadek ale o ile się orientuje to linijki poprzedzone # to komentarze. Gdybym coś przeoczył, na wszelki wypadek skopiowałem całą zawartość wklejoną przez Ciebie, niestety nadal otrzymuję ten sam komunikat  tj.
Cytuj
./nwmain: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory
Poczytałem jeszcze trochę i wygląda na to, że ja nie mam tej biblioteki zainstalowanej - nie mogę jej nigdzie znaleźć ani w /usr/lib/... ani /usr/lib64/... sprawdziłem też ./lib a także /usr/X11R6/lib i /usr/X11R6/lib64 (te dwa ostatnie są pustymi katalogami - czy tak powinno być?) i nigdzie nie widzę tej biblioteki, wygląda więc na to że powinienem ją zainstalować, natomiast kompletnie nie wiem jak.
Biblioteka jest częścią pakietu mesa, który jak pisałem wcześniej mam zainstalowany.

Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe pomysły.

bzykotron

  • Gość
libGL.so.1 Neverwinter Nights
« Odpowiedź #4 dnia: 2010-06-13, 11:56:26 »
Rozwiązanie okazało się być prostsze niż się tego spodziewałem. Wystarczyło zainstalować 32bitową wersję mesa i wszystko działa.
Dzięki za odpowiedzi.