Nowe posty

Autor Wątek: Przeniesienie z MSW na Ubuntu, kilka pytań.  (Przeczytany 2460 razy)

perian

  • Gość
Przeniesienie z MSW na Ubuntu, kilka pytań.
« dnia: 2010-06-05, 19:15:28 »
Witam, mam zamiar przenieść się na Ubuntu, i chciałbym się dowiedzieć:

1. Czy mój komputer się nadaje? Mam laptopa, z dość skromnymi parametrami (Intel Pentium Dual Core 2,8GHz, Radeon Xpress 200M, 898 mb RAM) i chciałbym wiedzieć czy nie stracę na wydajności komputera.
2. Jak wygląda sprawa ze sterownikami? Jaka jest ich dostępność
3. Czy są dostępne jakieś komunikatory które mają dostęp do nieszczęsnego najnowszego protokołu GG działające pod Ubuntu?
4. Czy możliwe jest Uruchomienie World of Warcraft (WotLK) gdy nie posiadam płyt instalacyjnych (zainstalowany WoW na dysku przenośnym). I czy w ogóle można go uruchomić?

Proszę o dość prostą odpowiedź, ponieważ nie znam się zbyt dobrze na systemach innych niż Windows.

Pozdrawiam, Perian

  • Gość
Przeniesienie z MSW na Ubuntu, kilka pytań.
« Odpowiedź #1 dnia: 2010-06-05, 19:29:04 »
1. Pójdzie bez problemu.
2. Nie odpowiem, bo sam nie wiem.
3. Hm... Z tymi z którymi miałem styczność to nie obsługują nowego protokołu gg. Kadu ani Pidgin nie obsługuje.
4. Poprzez aplikacje Wine można spróbować uruchomić GG 10 - kiedyś mi działało - ale czy WoW będzie działał - 90 % że nie.

flak

  • Gość
Przeniesienie z MSW na Ubuntu, kilka pytań.
« Odpowiedź #2 dnia: 2010-06-05, 21:53:05 »
3
Nie wiem o jakie zmiany protokołu gg chodzi. Kadu obsługuje nową pulę adresową gg. Tak czy inaczej 2 dni temu rozmawiałem przez Kadu i żadnych problemów nie zauważyłem.

4
Co do przeniesienia programu z Windowsa pod wine (bez reinstalacji), nie wiem nie próbowałem. Co do WoW ogólnie to wspierany jest dobrze.
 http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=1922
2